Ha valakinek drága a testi épsége és imádott kétkerekűjének állapota, a technikát télen pihenteti, majd tavasszal újrakezdi a motorozást. Minden évben egy újabb kaland visszaszokni a két keréken történő közlekedéshez és az utak egyre rosszabb állapotához. Ami autóban csak egy elmormolt szitkozódásra ad okot, az motoron akár egy súlyos baleset forrása is lehet.
Két olasz egyetemista egy kissé furcsa ötlettel állt elő, amellyel főként a motorosok, de más közlekedési eszközökben utazók biztonságát is növelni lehetne. Elképzelésük szerint az aszfalt legfelső, úgynevezett koptató rétege alá egy attól jelentősen elütő színű réteget kellene fektetni, amely ha felszínre kerül, a kontrasztnak hála messzire jelzi, hogy a közlekedők úthibára számíthatnak. Az ötlet jól hangzik, de számos kérdést is felvet. Olyan anyagra van szükség, amely intenzív színét hosszú ideig megőrzi, ugyanakkor az útépítésben jól használható, kellő szilárdságú és nagy teherbírású. Természetesen a jelenleg használt anyagoknál nem lehet drágább vagy nehezebben kezelhető, ugyanakkor a környezeti behatásokak ugyanolyan jól ellen kell álljon. Sajnos ez a megoldás az úthibák csak egy bizonyos fajtáját tudná előre jelezni, a simán egyenetlen, kitaposott, hullámos útfelület, vagy éppen a tankcsapdának is beillő „szakadékok” nem kezelhetők ezzel a módszerrel. Arról már ne is beszéljünk, hogy Európa több millió kilométernyi úthálózatának átalakítása mennyi időbe telne. A magyar utak helyzetét, azok karbantartását figyelembe véve pedig nagyon hamar előállhatna az a helyzet, hogy motorozhatnánk a „sárga köves” úton.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Érdekes ötlet. Szerintem öntsék ki a kátyúkat sárga olvadt műanyaggal.
Mondjuk ennyi erővel már javítani is lehetne…
Hát…Eszembe jutott egy két dolog mivel lehetne kátyúzni amiből nálunk sok van,szánkig ér és ha kátyúba töltenék eltűnése után senkinek nem hiányozna. De aszem a színe nem feltűnő így nem aratna teljes sikert.
Mindenkinek ki kellene porciózni jegyre X kilogramm aszfaltot, és ki-ki a háza tájához “legközelebb eső lyukat tömné be” (ugye má megint rosszra gondoltok?) Ebbe úgy is sok embernek van nagy gyakorlata
A két olasz sem mer már arra gondolni, hogy megjavítják az utat.
Hát mi hogy merjünk ilyet gondolni?
De jó ez, javul a reflex, az idén ahogy lavíroztam fakjúfalván, hát van pár odú illetve egyéb más bombatölcsér, teljesen úgy érzem magam motorozás közben mint anno a vadvizigumitutajtúrán. Csak tényleg ne legyen baleset belőle..De nyugodt vagyok tavasszal, mert tudom, hogy motoros szezon végére mindig végeznek. Széles utat.
SLIME™ -ot a kátyúba !
😀