A kilencszeres világbajnok jövőjét számtalan találgatás övezi. Nem csoda, hiszen korunk motoros világának kultikus szereplőjéről van szó. Szóba került már, hogy az aktív motorversenyzés befejezése után a Forma-1-ben folytatja karrierjét, a cáfolat után sokan a túraautó bajnokságról beszéltek. A tavalyi „sláger” Rossi és a Ducati motoGP-beli összekapcsolása volt: az olasz rajongók nagy álma teljesülne, ha egy világbajnok olasz motoros olasz motorral nyerné meg a MotoGP-t. Bár a Yamahánál már hónapokkal ezelőtt megfogalmazták a nem hivatalos kérést, amely szerint szeretnék, hogy ha és amikor Rossi befejezi motoGP-s versenyzői pályafutását, azt Yamahával motorozva tenné. Valentino szerződése a 2010-es szezonban lejár, nyilatkozataiban eddig egy jóval nyíltabb álláspontot fogalmazott meg, az általa is emlegetett „soha ne mondd, hogy soha” szólással zárva le azokat az interjúkat, amelyekben jövőjét taglalták.
Azt, hogy a háttérben pontosan mi történt illetve történik, valószínűleg nem fogjuk megtudni, a lényeg, hogy megtört a jég. Rossi a minap az olasz Motosprint magazinnak adott interjújában „konkrét” választ adott a jövőjére vonatkozóan. Elmondása szerint a motorversenyzés a szenvedélye, ennél jobb motivációra nincs szüksége, és úgy gondolja, további 3 évet még el tud tölteni a GP élvonalában. Yamahás szerződését ugyan csak júniusban kell újratárgyalni, de már most úgy nyilatkozott, hogy egy váltáshoz az embernek arra kell gondolnia, hogy hol érzi magát jól: elmondása szerint a Yamahánál jobb helyet nehezen tud elképzelni. Bár rajongói szeretnék a Ducati nyergében látni – folytatta -, de egy ilyen döntést nem saját- és rajongói érzelmeit mérlegelve kell meghozni.
Rossi a GP egyik mókamestere, vérprofi versenyző, aki a pályán és a pályán kívül, a GP-t övező üzleti életben és a médiában is megállja helyét. A fenti nyilatkozatában is csak egyetlen dolog vehető biztosra, nevezetesen, hogy újabb két évet alá fog írni. Hogy melyik csapatnál, az a fentiek tükrében sem tűnik biztosnak. Bár kora alapján lassan öregnek számít a versenyzők között, az eddigi tesztnapokon mindenkit maga mögé utasított, elszántsága és felkészültsége megkérdőjelezhetetlen. A 2010-es szezonban két fő riválisa lesz, Stoner a Ducati nyergében és csapattársa, Lorenzo, akit Rossi kérésére egy paraván választ el a kilencszeres bajnoktól. A szezon első futama alig egy hónap múlva kezdődik: feltehetőleg izgalmas évad elé nézünk.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
“A szezon első futama alig egy hónap múlva kezdődik: feltehetőleg izgalmas évad elé nézünk” – ja, ha lesz hol néznünk…
Bocs, hogy offtopic voltam.