A motor tíz legnagyobb előnye az autóval szemben

Motorozz
2010. március 16., kedd - Macko

Részben szerelemből motorozunk, részben racionális okokból. Listánk ez utóbbiakat szedi össze.

Hirdetés


Cimkék:


Hozzászólások (18 hozzászólás)

manko92 -

gondoljunk csak bele egy B kategóriás jogosítvány megszerzése mennyibe kerül és egy A korlátlan jogosítvány megszerzése menyibe kerül??

van különbség

gondoljunk bele a fiatalok menyire ványnak arra hogy valamit vezethesenek

az autora 17 éves korig kell várni míg a segédmotor 14 az A1 pedig 16 éves kor betöltését igényli és egy etz 125 is hatalmlas örömet tud nyújtani

és 1 évvel korábban és feleannyiból

egy darab hátrány ha már itt tartunk:

baleset esetén egy autó nagyon védelmet nyújt

de manapság már a zebrán is elcsapják az embert

enyi


TeeJay -

Itt utalnék erre a felmérésre


eko -

 10. Motorral nincs dugó.

(Persze ha az oldalkocsit elfelejtettük lekapcsolni, akkor van.)

10+1. Kit érdekelnek az előnyök vagy a hátrányok? A motor az motor!

 

Az én autóm kevesebbet eszik, mint a motorom, ráadásul olcsóbb bele az üzemanyag literje.

Majdnem annyiba kerül rá két gumi, mint az autómra négy, ráadásul negyed annyi ideig bírja.

Autóba beülhetek egy szál póló és rövidgatya-párosban, míg motorral elindulni valahová egy kész procedúra.

Motorral ázom-fázom és nyáron városban szakad rólam a víz, míg autóval ezek csak egy kapcsoló működtetését igénylik.

 

De ha sokáig nem ülök az autómba, akkor ráteszem az akkutöltőt, és kicsit hátrébb tolom a garázsban. Ellenben ha leszálltam a motorról, már hiányzik és ha sokáig nem ülhetek rá elvonási tüneteim lesznek: nem tudok másra gondolni csak, hogy mikor ülhetek rá és a szabadidőmet is a motoros programoknak megfelelően szervezem.

Mindent összevetve a cigiről le lehet szokni nem úgy, mint a motorról.


Pedig a motor is árt az egészségnek, oda lesznek az ízületek, és a hallás.

Felborítja a családi költségvetést és nem egy válásnak volt már okozója.

Veszélyesebb, mint a sziklamászás és még többe is kerül.

 

Szerintem be kéne tiltani!


manko92 -

hát igen pont ezért motorozunk és nem kocsikázunk


R850R -

Egy kiadós reggeli szlalomozás a dugóban máris beindítja az ember napját, és a munkába frissen, életkedvtől duzzadóan érkezik, nem úgy, mint autós munkatársai, akik rögtön kávéval kénytelenek kezdeni, és még utána is félálomban kevergetik. Tehát a motorozás megkímél minket a kávézás költségvonzataitól, a kávé miatti magas vérnyomástól, a cukor okozta cukorbetegségtől, az édesítőszerek okozta ráktól, a tejporok és egyéb mesterséges anyagok miatt kialakuló bajoktól.

😀


TeeJay -

http://onroad.hu/motor/hirek/1544/


TeeJay -

Eko!

 

Sajnos az EU dolgozik az ügyön…


Helmets on -

Sokkal kisebb a helyigényük. Nem csupán az utakon foglalnak kevesebb helyet,”

 

ezzel vitatkoznék ha van kocsid akkor hová teszed a motort?

nálunk nem fér be kell külön garázs.

ha a 2 es igaz akkor meg a 3-as nem biztos.


versysfun -

Min dolgozik az unió? Bővebbet tudsz Teejay?


eko -

 Azt szeretném én látni, hogy betiltsák a motorozást!

Akor kivándorlok Nigériába!


TeeJay -

A ”tiltás” dolgot nem kell szó szerint venni. Mindössze arra céloztam, hogy az utóbbi években a motorosok “biztonságáért” folytatott akcióik, amiket a brüsszeli “szakértő” idióták irányítanak, meg fogja nehezíteni a dolgot. Előljáróban leszögezem, hogy nem gondolom úgy, hogy csak és kizárólag hülyeségeket kapunk fenntről, de egy-egy dolognak több aspektusa van.

Nem kell itt rögtön nagy dolgokra gondolni. Rövid távon csak azt látjuk, hogy egyre több az ABS, ami persze jól hangzik, de még néhány év és nem lennék meglepve, ha kötelező felszereléssé válna. Ha nem azért, mert előírják, hát azért, mert az agymosott vásárlók kizárólag csak ilyet fognak venni, ergo a gyártók eleve nem opcióként fogják árusítani. Vagy csak simán elcseszett fejlesztési direktívákat kezdeményeznek, ld. gumi. Nincs szükség paranoiára. Elég csak türelmesnek lenni, emlékezni a hírekre, megnézni más, hasonló területeken mi történik. Aztán már nem is tűnik olyan távolinak a “borulásmentes” motor víziója, ami átveszi az irányítást, de legalábbis nem enged 130-nál gyorsabban menni, vagy 40-re kitáblázott kanyarban csak 40-nel fogsz tudni menni (megjegyzem, nem vagyok esztelen száguldozó). A felső kategóriákban már nem az ABS, hanem a több módban kapcsolható ABS és a kipörgésgátló a jelenlegi “újdonság”. A menet közben változtatható felfüggesztés (Ducati MS1200) is baromira jól hangzik. Egyre több elektronikus kütyű kerül a motorokba – ez szép meg jó, de a végén mi marad az élményből?!

(Szerencsére) nem vagyunk egyformák, de nekem baromira nem azt jelenti a motorozás, hogy ezt a gombot így csavarom, ezt a kapcsolót ebbe az állásba kapcsolom, a számítógépen meg ezt a programot futtatom. Uff.


versysfun -

Teejay, 130-nál nem enged többet menni? És ezennel megfosztanád hűséges rendfenntartóinkat a trafipax nyújtotta plusz bevételi forrástól? 🙂

Az utolsó soroddal tök egyet értek.  Ezek az úgynevezett viziók, ami talán inkább valóságos, nincsenek túl messze. És eljutunk oda lassan, hogy nem mi motorozunk, hanem a motor motoroztat majd bennünket, és tudatára ébred az M.I. (mesterséges intelligencia) elrabol a motor. Aztán  jön a Neo Trinityvel a Ducattin és felébreszt, hogy ne legyünk duracell elemek. Höhö.


TeeJay -

Japánban ez úgy van, hogy van a 250-es kategória. Meg van a 400-as. Ez eddig tök jó, a hegyi utakon is lehet egy 400-as motorforma eszközzel karcolni.

Ja és persze van még egy kategória: a-gatyád-is-rámegy-az-adóra-és-biztosításra kategória, a jogsit is baromi nehéz megszerezni rá. Ide tartozik bármilyen 400-asnál nagyobb vas.


versysfun -

Megnyugodtam Teejay! Szóval kedjük fölvenni a Japó stílust,  a-gatyád-is-rámegy-az-adóra-és-biztosításra verzió nálunk is aktuális már, de gondolom ez még nem a vége. 🙂 De hát ha káposzta legyen büdös, csuhajja!


TeeJay -

Ma 25 pénzt otthagytam a postán. És ez még csak az első féléves adóm volt. A biztosítás az autóra + motorra 1 negyedévre magasabb összeg. Oh yeah.


versysfun -

Autóm nincs, de motorra már megjött az adó. Úgy örültem az összegnek, hogy az orrom likába is raktam egy-egy cigit mikor megláttam. De még nem fizettem be, majd…  Hun van még karácsony. Most benzinre gyűjtök :DD


p.tom -

Mindez szerelem, a többit csak érzelmeinket leplezve magyarázzuk!

Ha többet fogyaszt, mint az autó?

Ha az autóban négyen-öten is utazhattok a 6 literrel?

Számít? Akkor sem fogsz buszozni, vagy autózni, ha süt a nap, ráérsz reggel beöltözni és van hol lerakni a cuccodat napközben. A hétvégékről nem is beszélve…

S ez a szerelem addig tart, míg a gatya leng (adó, biztosítás, stb.) vagy a család le nem kényszerít.

De az élményt semmi nem pótolhatja. Nincs az a bungee jumping!


eko -

 ”Egyre több elektronikus kütyű kerül a motorokba – ez szép meg jó, de a végén mi marad az élményből?!”

 

Nem látom az ellentmondást. Ha ABS van a motoron, vagy ha csavarhuzó helyett egy kapcsolóval állítasz a csillapításon az miért venne el bármit is a motorozás élményéböl?


Előző bejegyzés

Ötletes motoremelő a csehektől

2010. március 16., kedd
Szerelés

Következő bejegyzés

Hamarosan érkezik a KTM elektromos motorja

2010. március 17., szerda
Villanykrossz

Ezeket olvastad már?

Kell ennél nagyobb? Honda XL750 Transalp teszt

2023. november 14., kedd

A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?

Elolvasom »
Új motor teszt

Az új világrend trónkövetelői? Benelli TRK 702 páros teszt

2023. október 18., szerda

Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!

Elolvasom »
Új motor teszt

125 köbcentivel 1000 kilométeres túra 24 óra alatt

2023. október 15., vasárnap

Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!

Elolvasom »
Videós túrabeszámoló

Győz a Fekete Lovag: Serpentize motoros ruha bemutató

2023. szeptember 24., vasárnap

Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.

Elolvasom »
Ruházat tartósteszt