A magam részéről hosszú ideig a helyváltoztatás bizonyos esetekben nélkülözhetetlen eszközének tekintettem csupán az autókat. Amennyiben tehettem, mindig motorral közlekedtem. Akad barátom, akinek nincs is autója, egész évben két keréken megy mindenhova. Jobban belegondolva rengeteg racionális érv szól amellett, hogy ne csupán motorozás iránti szenvedélyünk okán pattanjunk kedvencünk nyergébe. Íme a lista.
1. Sokkal kisebb a helyigényük. Nem csupán az utakon foglalnak kevesebb helyet, parkolásnál vagy otthon a garázsban is. Amenniyben kicsi a garázsod, minden további nélkül tarthatsz akár négy motort is különböző célokra.
2. Kevesebb üzemanyagot használnak fel. A kis hengerűrtartalmú, városi gépek 2-3 literrel is elmennek 100 kilométerenként – ezt egyelőre semmilyen autó nem tudja produkálni.
3. Nagyságrendekkel jobb a menetdinamikájuk. Az átlagos középkategóriás motorok is dinamikusabbak a jobb sportkocsiknál. Igaz, van négykerekű, amely felveszi a versenyt akár egy Hayabusával is, ezek azonban 10-20-szor annyiba kerülnek.
4. Alacsonyabb a bekerülési költségük. Még egy veterán, vagy igényes új motor is megvásárolható egy középszerű használt autó árából. Így magasabb színvonalú motorkerékpárt tudsz vásárolni ugyanabból a pénzből, mintha autóra költenéd.
5. Töréskár vagy felújítás esetén is kevesebb pénzzel számolhatunk: még egy idomos gépet is sokkal kevesebbe kerül átfényezni, mint a legkisebb autót is.
6. Motorozás közben közelebb kerülünk a természethez. Érezzük a növények, állatok, esetenként a mezőgazdaság illatát, többet szippanthatunk be a friss hegyi levegőből. A belső keringtetés soha nem zár el bennünket a külvilágtól. (Igaz, a Hungária Körúton ez nem biztos, hogy előnyös.)
7. A motorosok érzékei, koordinációjuk sokkal jobb, mint az autósoké. Gondoljunk bele: motort vezetni önmagában összetettebb feladat, hiszen mindkét kezünk és lábunk számos folyamatot végez párhuzamosan, a kormányzástól függetlenül. Ezen kívül egyensúlyérzékünk is fejlődik.
8. A motorkerékpárok vezetői sokkal kevesebb balesetet okoznak vezetés közbeni mobiltelefonálás miatt, mint az autósok. Kézben tartott mobillal pedig szinte soha nem láttunk még motorost!
9. A legalkalmasabb eszköz a hölgyutassal való közelebbi megismerkedésre. Hogy az intim testrészeket letapogassuk, elegendő egy intenzívet fékezni, hátunkkal máris mindent érzünk!
10. Kedves olvasók, szerintetek milyen további előnyöket hordoz a motoros közlekedés a fentieken kívül? Nektek mi lenne a lista tizedik eleme?
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
gondoljunk csak bele egy B kategóriás jogosítvány megszerzése mennyibe kerül és egy A korlátlan jogosítvány megszerzése menyibe kerül??
van különbség
gondoljunk bele a fiatalok menyire ványnak arra hogy valamit vezethesenek
az autora 17 éves korig kell várni míg a segédmotor 14 az A1 pedig 16 éves kor betöltését igényli és egy etz 125 is hatalmlas örömet tud nyújtani
és 1 évvel korábban és feleannyiból
egy darab hátrány ha már itt tartunk:
baleset esetén egy autó nagyon védelmet nyújt
de manapság már a zebrán is elcsapják az embert
enyi
Itt utalnék erre a felmérésre…
10. Motorral nincs dugó.
(Persze ha az oldalkocsit elfelejtettük lekapcsolni, akkor van.)
10+1. Kit érdekelnek az előnyök vagy a hátrányok? A motor az motor!
Az én autóm kevesebbet eszik, mint a motorom, ráadásul olcsóbb bele az üzemanyag literje.
Majdnem annyiba kerül rá két gumi, mint az autómra négy, ráadásul negyed annyi ideig bírja.
Autóba beülhetek egy szál póló és rövidgatya-párosban, míg motorral elindulni valahová egy kész procedúra.
Motorral ázom-fázom és nyáron városban szakad rólam a víz, míg autóval ezek csak egy kapcsoló működtetését igénylik.
De ha sokáig nem ülök az autómba, akkor ráteszem az akkutöltőt, és kicsit hátrébb tolom a garázsban. Ellenben ha leszálltam a motorról, már hiányzik és ha sokáig nem ülhetek rá elvonási tüneteim lesznek: nem tudok másra gondolni csak, hogy mikor ülhetek rá és a szabadidőmet is a motoros programoknak megfelelően szervezem.
Mindent összevetve a cigiről le lehet szokni nem úgy, mint a motorról.
Pedig a motor is árt az egészségnek, oda lesznek az ízületek, és a hallás.
Felborítja a családi költségvetést és nem egy válásnak volt már okozója.
Veszélyesebb, mint a sziklamászás és még többe is kerül.
Szerintem be kéne tiltani!
hát igen pont ezért motorozunk és nem kocsikázunk
Egy kiadós reggeli szlalomozás a dugóban máris beindítja az ember napját, és a munkába frissen, életkedvtől duzzadóan érkezik, nem úgy, mint autós munkatársai, akik rögtön kávéval kénytelenek kezdeni, és még utána is félálomban kevergetik. Tehát a motorozás megkímél minket a kávézás költségvonzataitól, a kávé miatti magas vérnyomástól, a cukor okozta cukorbetegségtől, az édesítőszerek okozta ráktól, a tejporok és egyéb mesterséges anyagok miatt kialakuló bajoktól.
😀
http://onroad.hu/motor/hirek/1544/
Eko!
Sajnos az EU dolgozik az ügyön…
Sokkal kisebb a helyigényük. Nem csupán az utakon foglalnak kevesebb helyet,”
ezzel vitatkoznék ha van kocsid akkor hová teszed a motort?
nálunk nem fér be kell külön garázs.
ha a 2 es igaz akkor meg a 3-as nem biztos.
Min dolgozik az unió? Bővebbet tudsz Teejay?
Azt szeretném én látni, hogy betiltsák a motorozást!
Akor kivándorlok Nigériába!
A ”tiltás” dolgot nem kell szó szerint venni. Mindössze arra céloztam, hogy az utóbbi években a motorosok “biztonságáért” folytatott akcióik, amiket a brüsszeli “szakértő” idióták irányítanak, meg fogja nehezíteni a dolgot. Előljáróban leszögezem, hogy nem gondolom úgy, hogy csak és kizárólag hülyeségeket kapunk fenntről, de egy-egy dolognak több aspektusa van.
Nem kell itt rögtön nagy dolgokra gondolni. Rövid távon csak azt látjuk, hogy egyre több az ABS, ami persze jól hangzik, de még néhány év és nem lennék meglepve, ha kötelező felszereléssé válna. Ha nem azért, mert előírják, hát azért, mert az agymosott vásárlók kizárólag csak ilyet fognak venni, ergo a gyártók eleve nem opcióként fogják árusítani. Vagy csak simán elcseszett fejlesztési direktívákat kezdeményeznek, ld. gumi. Nincs szükség paranoiára. Elég csak türelmesnek lenni, emlékezni a hírekre, megnézni más, hasonló területeken mi történik. Aztán már nem is tűnik olyan távolinak a “borulásmentes” motor víziója, ami átveszi az irányítást, de legalábbis nem enged 130-nál gyorsabban menni, vagy 40-re kitáblázott kanyarban csak 40-nel fogsz tudni menni (megjegyzem, nem vagyok esztelen száguldozó). A felső kategóriákban már nem az ABS, hanem a több módban kapcsolható ABS és a kipörgésgátló a jelenlegi “újdonság”. A menet közben változtatható felfüggesztés (Ducati MS1200) is baromira jól hangzik. Egyre több elektronikus kütyű kerül a motorokba – ez szép meg jó, de a végén mi marad az élményből?!
(Szerencsére) nem vagyunk egyformák, de nekem baromira nem azt jelenti a motorozás, hogy ezt a gombot így csavarom, ezt a kapcsolót ebbe az állásba kapcsolom, a számítógépen meg ezt a programot futtatom. Uff.
Teejay, 130-nál nem enged többet menni? És ezennel megfosztanád hűséges rendfenntartóinkat a trafipax nyújtotta plusz bevételi forrástól? 🙂
Az utolsó soroddal tök egyet értek. Ezek az úgynevezett viziók, ami talán inkább valóságos, nincsenek túl messze. És eljutunk oda lassan, hogy nem mi motorozunk, hanem a motor motoroztat majd bennünket, és tudatára ébred az M.I. (mesterséges intelligencia) elrabol a motor. Aztán jön a Neo Trinityvel a Ducattin és felébreszt, hogy ne legyünk duracell elemek. Höhö.
Japánban ez úgy van, hogy van a 250-es kategória. Meg van a 400-as. Ez eddig tök jó, a hegyi utakon is lehet egy 400-as motorforma eszközzel karcolni.
Ja és persze van még egy kategória: a-gatyád-is-rámegy-az-adóra-és-biztosításra kategória, a jogsit is baromi nehéz megszerezni rá. Ide tartozik bármilyen 400-asnál nagyobb vas.
Megnyugodtam Teejay! Szóval kedjük fölvenni a Japó stílust, a-gatyád-is-rámegy-az-adóra-és-biztosításra verzió nálunk is aktuális már, de gondolom ez még nem a vége. 🙂 De hát ha káposzta legyen büdös, csuhajja!
Ma 25 pénzt otthagytam a postán. És ez még csak az első féléves adóm volt. A biztosítás az autóra + motorra 1 negyedévre magasabb összeg. Oh yeah.
Autóm nincs, de motorra már megjött az adó. Úgy örültem az összegnek, hogy az orrom likába is raktam egy-egy cigit mikor megláttam. De még nem fizettem be, majd… Hun van még karácsony. Most benzinre gyűjtök :DD
Mindez szerelem, a többit csak érzelmeinket leplezve magyarázzuk!
Ha többet fogyaszt, mint az autó?
Ha az autóban négyen-öten is utazhattok a 6 literrel?
Számít? Akkor sem fogsz buszozni, vagy autózni, ha süt a nap, ráérsz reggel beöltözni és van hol lerakni a cuccodat napközben. A hétvégékről nem is beszélve…
S ez a szerelem addig tart, míg a gatya leng (adó, biztosítás, stb.) vagy a család le nem kényszerít.
De az élményt semmi nem pótolhatja. Nincs az a bungee jumping!
”Egyre több elektronikus kütyű kerül a motorokba – ez szép meg jó, de a végén mi marad az élményből?!”
Nem látom az ellentmondást. Ha ABS van a motoron, vagy ha csavarhuzó helyett egy kapcsolóval állítasz a csillapításon az miért venne el bármit is a motorozás élményéböl?