Az indiai motorpiac élénküléséről már korábban beszámoltunk, a Honda ezt a trendet látszik meglovagolni. Bár a motorgyártók világszerte az értékesítések kisebb-nagyobb (néha óriási) csökkenésével kénytelenek szembenézni, a válság látszólag nem érinti a kismotorok piacát Ázsiában. A Yamaha Pakisztánban épít gyárat, a Bajaj, India második legnagyobb márkája is nagyszabású terveket dédelget. A Honda sem maradt rest, egy évi 600 000 motorkerékpár gyártására alkalmas gyár felépítésének tervéről adott hírt. Ez azonban a gyártás bővítésének egy része. Az India nyugati részén felépítendő új üzem a tervek szerint 2011. második felétől kezdené meg a termelést, az Észak-Indiában található jelenlegi gyár kapacitását még március végéig 1,55 millió darabra kívánják növelni a jelenlegi 1,25 millióról, a terv további részeként pedig 2011-re a gyárnak el kell érnie az évi 1,6 millió motorkerékpár legyártását.
Egy új befektetés mindig kockázatot jelent, azonban egy ilyen, több mint 100 millió dolláros beruházást gondos tervezés előzi meg. India a világ 2. legnagyobb piaca, 19%-os növekedés mellett 2009-ben 9 millió kétkerekű gépi erővel hajtott járművet értékesítettek az országban. Ha ez a szám hihetetlennek hangzik, akkor érdemes egy pillantást északabbra vetni a térképen: Kínában tavaly 15 millió új motorkerékpár talált gazdára.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Nagyon sok pénz van Indiában, és Kínában is. Kínában talán annyi a gáz, hogy több a nagyon olcsó, helyi gépet gyártó cég, Indiában a Bajaj meg egy két hasonló gyártó mellett könnyebb lesz profitálni sztem. ÉS ugye ezekben az országokban általában nem hobbinak tartanak motort az emberek, hanem a megélhetéshez.