Európa egyik legnépszerűbb motoros lapja a Motorräd 33.352 németországi szavazat alapján összeállította a legnépszerűbb motorok listáját. A lehetséges 199 motor közül 15 BMW volt, amelyek elsöprő győzelmet arattak. A BMW minden kategóriában nyert, ahol indult, de a népszerűségi lista további helyein is találunk bajor motorokat: a 15-ből 12 a kategóriánkénti tizes listákban szerepel. Különösen figyelemre méltó eredmény, hogy a BMW számára is újdonságot jelentő sportmotor kategóriában az alig néhány hónapja forgalmazott S1000RR nyert. Az 2010-es év motorja szavazás mellett az olvasók a motoros ruházatokra is leadhatták voksukat. A ruhákat és kiegészítőket 19 kategóriába sorolták, ebből a BMW a textilruhák versenyét nyerte meg.
Íme a Németországban az olvasói szavazás szerint legnépszerűbb motorok.
1. BMW K1300GT
2. Triumph Sprinter ST
3. BMW R 1200 RT
4. Kawasaki 1400 GTR
5. Yamaha FJR 1300 A/AS
6. BMW F 800 ST
7. Suzuki GSX 1250 FA
8. Aprilia Mana 850 GT ABS
9. Honda Pan European
10. Moto Guzzi California Vintage
1. BMW S 1000 RR
2. Aprilia RSV 4 Factory/R
3. Honda Fireblade C-ABS
4. Ducati 1198 S
5. Yamaha YZF-R1
6. BMW HP2 Sport
7. KTM 1190 RC/R
8. Triumph Daytona 675
9. Ducati Sport 1000 S
10. Suzuki GSX-R 1000
1. BMW R 1200 GS
2. KTM 990 Supermoto
3. Ducati Hypermotard 796
4. BMW HP2 Megamoto
5. BMW F 800 GS
6. Triumph Tiger ABS
7. KTM 690 SMC
8. KTM 990 Adventure R
9. Aprilia SMV 750 Dorsoduro ABS
10. Moto Morini Scrambler
1. BMW K 1300 S
2. Honda VFR 1200 F
3. KTM 990 SMT
4. Honda CBF 1000
5. Ducati Multistrada 1200
6. Yamaha FZ1 Fazer ABS
7. Suzuki Bandit 650/1250 ABS
8. BMW F 800 S
9. Suzuki Hayabusa 1300
10. Yamaha XJ6 Diversion ABS
1. BMW R 1200 R
2. Triumph Speed Triple
3. Ducati Streetfighter/S
4. Honda CB 1300
5. KTM 990 Superduke/R
6. BMW K 1300 R
7. Triumph Street Triple/R
8. Yamaha VMax
9. Ducati Monster 696/1100
10. Honda CB 1000 R ABS
1. Yamaha YZF-R 125 Race Replica
2. Aprilia RS 125
3. Cagiva Mito SP 525
4. Honda CBR 125 R
5. Yamaha WR 125 X/R
6. Aprilia SX/RX 125
7. Honda CBF 125
8. Husqvarna SM 125 S
9. Sachs Mad Ass 125
10. Cagiva Raptor 125
1. Vespa GTS 300 Super
2. Yamaha T-Max White
3. Suzuki Burgman 650 Executive
4. Piaggio MP3 250/400 LT
5. Vespa S 125 i.e.
6. Honda Silver Wing 600 ABS
7. Derbi GP1 125/250
8. Gilera GP 800
9. Gilera Fuoco 500
10. Piaggio Beverly Cruiser 500
1. Triumph Rocket III Roadster
2. H-D Fat Boy Special
3. H-D V-Rod Muscle
4. Triumph Thunderbird ABS
5. H-D Rocker C
6. Honda VT 1300 CX Fury ABS
7. Moto Guzzi Bellagio Aquila Nera
8. Victory Hammer S
9. Victory Jackpot
10. Suzuki Intruder M 1800 R2
Cimkék:
A Kawasaki újra külön utakon jár, bár ezzel mi motorosok nem feltétlenül járunk rosszul. A zöldek 2010-es modelljei egy saját kiállítás keretében mutatkoznak be a nagyérdeműnek.
Elolvasom »Az amerikai Seth Enslow Ausztráliában brillírozott, beállította a Harley-Davidsonnal teljesített leghosszabb ugratás rekordját – egymás után kétszer is, mert az újságírók késtek.
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Azért azt egy “picit” furcsállom, hogy az enduro, supermoto kategória első 10 helyébe sem a V-strom, sem a Varadero nem fért bele, sőt az XT660 (akár mindkét kategóriába) sem ellenben a Tiger igen
Ettől aztán némi kétely támadt bennem az objektivítást illetően, bár biztos bennem van a hiba.
Mivel olvasói szavazásról van szó, nem hiszem, hogy az objektivitás a fő tényező….
Igen ez olvasói szavazás. Az is szavazhat akinek nincs is motorja, sőt még olyan is aki soha nem motorozott. Az S1000RR nemrég van a piacon, szerintem az sok olyan szavazatot kapott ami a tesztek alapján leírtak döntöttek, és nem a tapasztalat vagy bármi egyéb.
Édekeségnek jó, de nem ez alapján fogok motort venni.
Ha a tartósság is szempont akkor bizony az XT660 -nak ott kellet volna lennie mint szívós kis dögnek 🙂
Kár, hogy mi nem tudjuk egy olyan szavazás eredményét bemutatni, ahol majd’ minden kategoriában a Pannonia nyer.
Azért arra kíváncsi lennék, hogy egy japán, vagy olasz motoros újság olvasói szavazásán milyen végeredmény születne….. :DDDD
“a Motorräd 33.352 németországi szavazat alapján”
németek! naná hogy a BMW nyert..
NO: naja, ott elég sokan vesznek BMW-t.
Egyébként az olasz eredményről is lehet némi elképzelésünk…
Az újságíró éleméyek azonban nem egyeznek. Az utóbbi években az Alpenmasteren a CB1300 már 4. alkalommal győzött, tavaly(előtt?) meg a DL650 nyerte a “versenyt”.
Helmets on:
Azért végül is korrektek voltak, hogy a chopper, a 125, meg a robesz kategóriában nem a BMW nyert…

toncsi64-el teljesen egy véleményen vagyok…érdekes, hogy a BMW szinte mindent visz:-) Persze mondjuk Japánban ez nem biztos, hogy így lenne…
A 2008-as, és a 2007-es Alpenmasters az R1200R volt.
Legutóbb is bejutott a döntöbe asszem..
Bakker, szalad az idő. A DL tényleg 2006-ban nyert.
De a CB1300 2009-ben 4, alkalommal volt bajnok.
Az R1200GS győzelmével egyetértek, az S1000RR háááát, esetleg, de a többi erősen vitatható. Bár az is érdekes ahogy a kategóriákat kiosztották, a KTM SMT együtt indul a Hayabusával, mit ne mondjak furcsa egy pár lennének. Az autópálya sprintek bajnoka és a túrásított szupermotyó, naneee 🙂
Még szinte el sem adtak belőle, de a VFR 1200F máris második a kategóriájában, ez szuper. Csak azt sajnálom picit, hogy az XT12000Z Super Tenere még be sem került a top10-be
Hát, kiálltam volna a kálvin térre és a herémet nyalogattattam volna egy pittbullal, ha nem a BMW nyert volna saját hazájában :)))
Írtam máá, hogy volna?? :))