Egy új modell esetében egyetlen beszállító hibás alkatrésze miatt bármelyik gyártó szembesülhet azzal az akár komoly presztízs-veszteséget okozó helyzettel, amikor is a már eladott példányokat kell utólagos szervízelésre visszahívni. Tavaly a BMW az új K1300-as sorozat habzó fékolaja miatt hívta vissza az új modellcsalád példányait, most azonban nem a motorosok biztonságát veszélyeztető helyzetről van szó, sőt, még csak cserélni sem kell semmit.
Egyszerűen annyi történt, hogy a BMW mérnökei felfedezték, hogy a versenyzésre használt S1000RR-ek egyes kritikus motorikus elemei a nagyobb igénybevétel miatt jobban kopnak, mint azt tervezték, ezért arra a megállapításra jutottak, hogy célszerű volna az utcai példányok fordulatszámát 9000/perc értékben korlátozni az első párszáz kilométerre – bár piaci visszajelzést nem kaptak ilyen jellegű problémáról. Magyarán mondva egy masináját valamennyire is szerető motoros, aki felelősséggel járatja be motorját, nem is találkozhat az utólagos szervizen eszközölt változatás eredményével. A kézikönyvben foglaltakat a bajor mérnökök a szoftverbe is beírják: az első 1000 kilométeren (600 mérföld angolszász területen) az elektronika már 9000-es fordulaton le fog tiltani. Van valami gyönyörű a német mérnöki precizitásban! Bár lehet, hogy egyes példányok esetében már elkéstek…
Cimkék:
Sokan azért használnak sisakkamerát, hogy egy-egy szép szerpentint, vagy jól sikerült versenypálya-kört megörökítsenek. Ez a tanuló az arcra esését filmezte le.
Elolvasom »Ha Yamaha, akkor nyilván a nyolcszoros világbajnok. Na de robogón is? Indonéziában nyilvánvaló, hogy így van!
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Mérnöki precizítás????
Beírják a szoftverbe, hogy az első 1000km-en falnak menni se szabad?
/fenti csak hasonlat, de kicsit végiggondolva ugyanazt adja…/
Ez kb az már mint a mikrofos… törlés? Igen! Biztos? Igen! Ekkor végleges lesz ám, nem baj?! NEM! A fájla lomtárba helyeződik, hátha még kell! Ok,Mégse? OK!
És mit csináltam? Semmit ! ! ! ! Én jól elvoltam még azzal az időszakkal, amikor nem voltak ennyire ügyfél/felhasználó barát járművek/szoftverek… …lehet az átlag szőke macának valami plusszt ad ez a mai rendszer, de nekem nem… …hozzáteszem, mint informatikus ÁLLÍtom!!: Senkinek sem jó!
Vadász!
Állítsd be a víndozodat rendesen, nem leszel ennyire ideges…
Pingvinezek már 10 éve!
mér szerintem jó ez!
csak 1000km, meg ma már mindenki vehet motort ugyhogy akkor csinálják is meg ugy a gépeket hogy “hülyebiztos” legyen.:)
német precizitás..
tanárom mondta anno hogy a németek még a patakhidakat is felrobbantották mikor vonultak vissza!
Szerintem is a pingvin az egyik legaranyosabb dolog, ami a monitoromon megjelenhet!
Személy szerint a szabadon konfigurálható dolgokat szeretem PC-ben is, és motorban is.
Vadász: Szerintem el kéne gondolkodnod egy BMW-n!
Áh, szerencsétlen sorstársaim…
Én is linuxozok. És amióta linuxozok, azóta tudom igazán értékelni és tisztelni a WindowsXP kiforrottságát.
De linuxozok, egyrészt mert a sok szívás Amigás, C64-es koromra emlékeztet és jól esik nekem, másrészt a szabad szoftver, mint filozófia nagyon szimpatikus számomra.
Szóval amilyen kiforrott és kiváló szerverként kedvenc oprendszerünk (az Onroad is azon fut természetesen), annyira kiforratlan és szalonképtelen desktopon IMHO.
És még mielőtt a torkomnak ugrik valaki, én azt vallom, hogy akkor szeretünk valamit igazán, ha hibáival együtt szeretjük…
Egyet kell értsek Danival: desktopra ma jobbat nem tudok elképzelni, mint Windows. Ez kényszerhelyzet, a lagtöbb perifériához annak képességeit kihasználó driver szinte csak Windowshoz van. Az NT-t imádtam, mind a szerver, mint a workstation egy jól megírt op rendszer volt (persze abban is voltak hibák).
Hozzáteszem, hogy az új melóhelyemen csak akkor nyugodtam meg valamennyire, amikor először fel tudtam menni a DB szerverre és elindítottam a vi-t.
Na, jó.
Bevallom, hogy 2 op.rendsz. van a gépemen. A pingvines és az ablakos.
Vannak dolgok, amik egyszerűen nem működnek még Wine alatt sem. 🙁
Kicsit így macerás, de
1: Nem vagyok hajlandó semmiért fizetni, aminek van legalább olyan jó ingyenes megfelelője is, és ezzel együtt irritál, hogy egy olyan terméknek köszönhetően lett valaki a világ egyik leggazdagabb embere, amely hibáiról és megbízhatatlanságáról viccek, legendák születtek.
2: Élvezem, hogy nem kell egy sor olyan dologgal szembesülnöm, ami MS esetében csak újabb költségek árán kezelhető.
Természetesen nincs tökéletes rendszer, de ha azt is nézzük, hogy mi mennyibe kerül, teljesen más lehet a sorrend.
Mindkettőt használom, multi boot -os a PC -m. Grub erre kiválóan alkalmas.
Ha gondtalanul akarok netezni, netán warezolnin akkor linux, azon nem igazán fut le rosszindulatú kód!
Ha játszani akarok a pl, MotoGP -vel akkor windows használok.
Persze-persze lehetne ezt virtuális gépen is de nekem így megfelelő.
A BMW -vel egyetértek, amíg járatos a motor addig nem ildomos meghajtani, ha kell akkor tiltással is beavatkozni.
Azért 9000 -nél van ereje a vasnak, nekem senki ne mondja, hogy úgy nem lehet menni dinamikusan/gyorsan.
azér a Win. nem akkora fos mint mondják…az emberek szeretnek panaszkodni.
én azt is hallottam hogy az amcsiknak “saját” windows oprencer “jár”
ami jobb mint amit nálunk forgalmaznak.
bár kitudja ebből mi igaz!
az télleg jó ötlet lenne hogy pl hideg motornál nem engedi az elektronika egy bizonyos ford. felé pörögni a motort.
sokan azt hiszik mert van injektor és az magától dúsit már nem is kell bemelegíteni a motort.
Ehh…
…hasonlat volt a BMW által beállított ideiglenes tiltás és a törlö, biztosan, tuti? - között !
… pingvint is megvitathatjuk, de én pölö ezért rohadtul nem ide járnék, hanem a sourceforge-ra… 😀
én amikor megvettem a motorom, persze nem BMW, de supersport, akkor pillanatok alatt beletettem az 1000km-t. Még el sem jutott a híre a szomszédba, már benne volt, akkor minek hívják vissza? Vagy az elmúlt pár napban annyi BMW-t vettek, és még érdemes visszahívni? Kezd a BMW gyanús lenni, mintha álhibákkal(á! nem vészes, de biztos ami biztos!) hívja vissza a motorokat, közben komolyabb dolog van a háttérben, de a preztizsen nehogymár csorba essék! Kb ilyen volt a K1300-as magyarázata is!!! Felettébb gyanús!!!
Ki az az értelmes, aki 0 km-es bringát tiltáson húzogat a pályán?
Ha meg ezt akarja, hadd tehesse!