A hitelválság hatását már számos motorgyártó megérezte, a csökkenő értékesítések hatására gyárakat zárnak be, munkahelyeket építenek le. A Yamaha a következő a sorban, ugyanis a 2009-es évben elért győzelmeik ellenére komoly pénzügyi gondokkal küszködnek, a cég 55 éves történetében még soha nem voltak ilyen súlyos helyzetben. A konszolidált éves pénzügyi jelentés mérlege: 2,4 milliárd dolláros veszteség.
Az elmúlt évek értékesítési számaiból kitűnik: a Yamaha nem kezelte jól a helyzetet. Míg a 2006-os évben üzleti rekordot értek el (a nettó bevétel 834 millió dollár volt, amely 20,6%-kal bizonyult magasabbnak az előző évinél), a 2008-as esztendőben a nettó bevétel drasztikusan, 97,4%-kal csökkent az előző évhez képest, az éves mérleg mínusz 20,5 millió dollárra rúgott. A cég 2009 novemberében bejelentette, hogy az év első kilenc hónapjában bevételeik tovább csökkentek, 2008 hasonló időszakához képest 2,1 milliárd dollárral kisebb összegről tudtak beszámolni, ami 1,75 milliárd dolláros veszteséget jelentett.
A probléma súlyát mi sem bizonyítja jobban, mint hogy tavaly október vége óta a vezetőség folyamatosan cserélődik, a pénteki pénzügyi riport kiadása után hétfőn a sokadik direktórium-váltásról számoltak be. A mostani bejelentésben ugyanakkor érdemi lépésekről is hírt adtak. Az európai és az amerikai piacon tapasztalt csökkenő értékesítéseit látva a cég nem számít javulásra a közeljövőben, így hét gyár bezárását irányozták elő, többek között az olaszországi motorokat és floridai csónakmotorokat és jetsky-ket gyártó üzemekét. A 800 japán és 200 tengerentúli állás megszűnése csak egy újabb lépés a már folyamatben lévő, körülbelül 17.000 alkalmazott 10%-ának elbocsátását előirányzó munkaerőcsökkentési projektjük mellett. 2012-re további 12 japán alkatrészgyártó üzem megszüntetését tervezik. A következő lépés a cég többszintű átszervezése, amely érinti a gyártást magát, a munkaerőt és a természetesen a költségek kezelését is.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »