Köztudomású, hogy a francia emberek szeretik elégedetlenségüket sztrájk vagy éppen más szervett tiltakozás formájában a vezetők tudtára adni. Március 13-án, szombaton a motorosok tervezik megbénítani az ország, de legalábbis a nagyvárosok életét. Ugyan az érvényes szabályok szerint 100 lóerőnél erősebb kétkerekűt nem lehet forgalomba helyezni, a ’90-es években tapasztalt katasztrofális közlekedési helyzetet a motorok, robogók oldották meg a francia nagyvárosokban: mediterrán városokat megszégyenítő számban találkozni kis kétkerekűekkel az utakon. A motorozást többek között a francia KRESZ is támogatja: motorral lehet a járdán parkolni, a sávok közötti motorozás szintén elfogadott dolog. Hamarosan azonban már csak múlt időben beszélhetünk ezekről. A parkolásra vonatkozó szabályt már korábban megváltoztatták, most pedig a sávok közötti motorozás lehetőségét akarják betiltani a törvényhozók. Sokan az új szabályban csak egy újabb adóztatást látnak, mivel a hatalmas dugókban, illetve belassult forgalomban eddig is csak motorral lehetett érdemben közlekedni a nagyobb városokban – szabály ide vagy oda, a gyakorlat gyakorlat marad. Egy ilyen szabályozással a helyzet még rosszabbra fordulhat, hogy a bosszúságról már ne is beszéljünk. A Dühös Francia Motorosok Szövetsége (nem vicc, tényleg ez a nevük!), az FFMC március 13-ára országos tiltakozó akciót hirdetett. Felhívásukban azt kérik minden motorostól, hogy aznap az új szabálynak megfelelően motorozzanak, azaz a sávok közötti motorozás helyett foglalják el egy autó helyét a sávban.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Remélem ez nem egy olyan nyugati szabály lesz, amit a vezetőink elnyalnak, mint már olyan sok szabályt… Most, hogy nagy nehezen sikerült elérni, hogy a lámpánál előre gurulhatsz, ja és remélem azt mindenki tudja, hogy JOBB oldalt szabad elmenni az autó mellett (Kresz szerint).
Nem csak piros lámpánál, hanem álló kocsisor mellett is. Jobb megfogalmazás. Viszont a jobb oldal gáz…
továbbra is ott fogok elmenni motorral, ahol elférek. Legyen az jobb vagy bal oldalon.
A jobb oldalt honnan veszitek?
KRESZ 36 (12):
) Ha a járműveknek útkereszteződésben, útszűkületekben, szintbeni vasúti átjárónál vagy egyéb forgalmi okból meg kell állnia, – előre sorolás céljából – kétkerekű motorkerékpárral, illetve kétkerekű segédmotoros kerékpárral az álló járművek mellett, vagy azok között, kétkerekű kerékpárral az úttest szélén, az álló járművek mellett jobbról szabad előrehaladni, ha
a) az előrehaladáshoz elegendő hely áll rendelkezésre, és
b) az irányváltoztatási szándékot jelző járműveket az irányváltoztatásban nem akadályozzák.
Azaz mellett vagy között! A jobb oldal a kerékpárra érvényes!
Wazze! Igazad van! Anno amikor átolvastam a kresz-t mi módosult, akkor ezek szerint eléggé felületesen olvastam el…
szerintem se csak jobb oldalt…
“A parkolásra vonatkozó szabályt már korábban megváltoztatták,”
ez a parkolás egy marha nagy átverés.amugy. fizetsz…..miért is????
semmien szolgáltatást nem nyújt! a hely ahová állsz a városban az az önkormányzaté vagyis az államé vagyis a mienk tehát az enyém is..
mégha öriznék vagy karbantartanák saját költségen de gyanítom nem a cég végzi azt. egyettlen költségük a számlázás meg a kukásmellényesek fizetése. még a havat se akaják eltakarítani.
még jó hogy nem lakok pesten.
naná hogy járdára kell állni.
“Ugyan az érvényes szabályok szerint 100 lóerőnél erősebb kétkerekűt nem lehet forgalomba helyezni,”
énse látom értelmét 100 paci felett de azért betiltani…háát..adóztassák meg jobban vagy valami dehogy be is van tiltva az már túlzás!
Ok, benéztem. De a záróvonalat nem oldja fel.
A fizetős parkolás forgalomszabályozási okoból lett bevezetve, ami alapvetően nem hülyeség. A probléma az hogy az önkénykormányzatok rendészeti feladatot magáncégeknek adnak át, a befolyó pénz pedig finoman szólva gyanús körülmények között nem épp oda vándorol ahova kéne. Egész más lenne a sztori ha az önkormányzat szedné a pénzt, amit aztán a közterületekre költ.
Megjegyzem, mi vagyunk a hülyék mert hagyjuk. Más öntudatosabb nemzetek, pl német-francia-brit meg hasonlók ennek az egytizedéért az asztalt ráborítanák a sok korrupt léhűtőre.
“A fizetős parkolás forgalomszabályozási okoból lett bevezetve, ami alapvetően nem hülyeség.”
nem de amennyire sejtem nálunk ez nem (lenne) visszatartó erő.
a magyar embert egyszerüen nem lehet átültetni más közlekedési eszközre nálunk a kocsi “szükség” meg “eredmény” .mindegy mit mondanak miért szedik a díjakat, nálunk ugysem az a funkciója hogy forgalom csökkentés hanem hogy lehuzzanak! a többi csak hab.
a benzinárat is emelhetik ahova akarják ugyis mindenki közlekedni fog.
ha nem akarják hogy nagy legyen a forgalom akkor tiltsák ki vagy adjanak kedvezményt másra.
pl 125ccm re B jogsi jó lenne de nálunk szerintem nem okozna nagy változást.