Ugyan nekünk még nem adatott meg a BMW nagy újdonságának, az S1000RR-nek személyes kipróbálása – reméljük, hamarosan eljön ez a pillanat -, ahhoz azonban talán senkinek nem fér kétsége, hogy technikailag igazi csemege a bajorok superbikeja. Ugyanakkor sok motoros nem vonzódik a “hasalós” motorokhoz, mind üléspozíció-, mind esztétika szempontjából nekik készítik a gyárak a sportmotorokból leszármazott naked bike-okat.
Oberdan Bezzi formatervező guru alkotta meg az S1000RR alapjain a bajor naked formatervét. Ugyan láttuk már, hogy a superbike eredeti állapotában is remek stunt motor, ilyen formájában azonban még annak is sokkal autentikusabb lenne. Arról nem beszélve, milyen frászt kaphatna a Ducati Streetfighter!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Ezt a motort minden rinya és hiszti nélkül simán bevállalnám!
Naggggggyon tetszik!!!
Pedig nem kényelmes ám!
Kár, hogy szemböl nincs kép róla.
Akkor is kéne. Tutira nem kényelmetlenebb, mint egy R1-es hátsó ülése… Az durva!
Szerintem ez egyáltalán nem kényelmetlen motor.
Ültem az S1000RR-en (sajnos csak álltában… még!), és igazából a letört csutkakormányt leszámítva szerintem nem lenne annak sem semmi baja utcán sem. Itt pedig ugye éppen a kormány ki van cserélve egy szép egyenes darabra – akár az R1200R-é is lehetne!
Persze a térszög egy kicsit hegyes, de ez inkább csak a hozzám hasonlóan elszabott magas embereket zavarja, aki “normálisra” nőtt, annak nem hinném hogy kényelmetlen.
huhuuuuuuuuuuuuuuuu
nemhiszitek el de nagyon régota várok vágyom egy BMW nakedbike-ra
gondolom ahogy az s1000rr is az élre tört ez is elég jo lesz
huhuuuuuuuuuuuu
hudevárom hudevárom
ezt ki kell majd probálni mert mesés lesz
(addigra meglesz a jogsim)
Gooo tesztnap
Kb. olyan lehetne, mint a Z1000 vagy a Tuono.
Én nem tartozom a BMW fanatikusok táborába… Rövid önanalízissel rádöbbentem, hogy miért. Azért, mert évekig a GS képe volt az ágyam felett, szabadidőmben arról álmodoztam, hogy egyszer olyan motorom lesz. Aztán kipróbáltam egyet, és rájöttem, hogy ez nem az a motor, amiről én álmodtam. (Az a KTM SMT )
Azonban azt nem tudom nem észrevenni és elismerni (úgy, hogy némi összehasonlítási alapm már azért van…), hogy motorjaik zöme kiváló, és van egy két olyan, ami egyenesen elképesztő. Ez utóbbiba sorolom az F800R-t és a K1300R. Fantasztikus motorok. Sok pénzt mernék arra feltenni, hogy a képen látható motor is olyan gép lenne, amiről a kategóriában rosszat írni nem lehet.
Azért hozz kell ehhez tenni, hogy a kategóriájában azért nem kevés igen potens motor lakozik. Majd mindegyik szinte kihasználhatatlan teljestménnyel és futóművel. Úgy gondolom, hogy pont emiatt a BMW ebbe a szegmensbe nem fog belenyúlni (mégegyszer), hiszen a maga módján az 1300-as nakedjével már van egy komoly nakedje. Gyakorlatilag egy kisebb köbcentis, de high-techebb (devacak szó :D ) mocit betolni mellé némelyest ellenkezne a BMW-eddigi palettájával, hiszen alig akadt eddig egyszerre 2 modelljük azonos szegmensben. Talán a K-R sorozatok hasonló modelljeit lehetett volna néha összehasonlítani egymással, de árban mindig azért eltolták egymáshoz egy kicsit. Ezt a naked 1000-est nemhiszem hogy az 1300-as fölé tudnák tenni… …szerintetek?
Én azt gondolom, hogy nakedet azért “kell” csinálni, mert viszonylag kicsi a fejlesztési és gyártási többletköltség, azonban a naked és az idomos sportmotorok vásárló rétege jól elkülönül.
mert úgy szép a motor, ha nincs felöltöztetve!
Mondjuk inkább úgy, hogy lenge öltözetben a legszebb mindenki, aki szép :D (bocs… ami szép :P)
Sztem egy literes naked bike-nak (élménymotornak?) van helye a Bömbi palettáján.
A technikai alap már megvan, nem is feltétlenül kell utcára mind bele: egy “butított” (jóárasított) 1000-es sztem simán megállná a helyét.
Csupán egy “problémát” látok (annak sok aspektusával): egy naked motor nem egy sportmotor idomok nélkül. Ami elmegy egy jótékonyan elfedő idom alatt, az csupaszon nem biztos, hogy jól néz ki. A komolyabb kérdések persze a motor geometriáját, használhatóságát és az erőforrás teljesítményét és teljesleadását érintik. Ergo fejlesztési költség…