Azt hiszem, a Tolvajtempó című filmben hangzott el egy beszélgetés, amely szerint az ember megvehet bármilyen modern csúcsjárművet (ha megengedheti magának…), de az igazi, presztízs értékű stílusos gyöngyszemeket a régi gépek jelentik. Nem tudom, hogy ez járt-e a GIMA újraalkotóinak fejében, amikor belefogtak tervük megvalósításába: egy háború utáni motor újbóli gyártásának beindításába. A GIMA (Groupement Industriel Métallurgique l’Automobile) egy 1946-os, 125 köbcentis erőforrással szerelt motor modern újraalkotása. Ára ugyan „kissé” magasabb, mint egy korszerű, mai 125-ösé, azonban ha figyelembe vesszük, hogy mindegyik motor egyedileg, kézzel készül, a 4200 eurós összeg nem tűnik túlzónak. A masinát ráadásul Franciaországban gyártják, nem pedig egy kínai vagy indiai gyárban – a patrióta francia motorosoknak ideális választás lehet a Royal Enfield helyett, ha nosztalgikus vénájuk erősebb az átlagosnál. A motornak egyébként történelmi jelentősége is van, ez volt az első francia motorkerékpár, amelyet teleszkópokkal szereltek, valamint 1949-ben kategória-győzelmet szerzett a Bold D’Oron is. A XXI. századi, 105 kilogrammos GIMA megfelel a kor technikai és környezetvédelmi szabályozásainak, a karburátoros, négyütemű, egyhengeres, 125 köbcentis AMC aggregát 2,5 literes fogyasztása és a 14 literes üzemanyagtartály hosszú távú motorozásokhoz is ideálissá teszi – bár a masina csúcssebessége nem éri el a 90 km/h-ás tempót. A váz mérete mintha túlzó lenne a kis erőforráshoz képest, de ez sem véletlen, a cég terveiben szerepel egy későbbi 175 köbcentis változat megépítése is.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
persze, hogy nem ázsiában gyártják, mert ahhoz mennyiség kellene, hogy ott gyártassanak.
azt a 10 darab motort, amit ebből eladnak, azt nem érdemes kivinni gyártatni. 🙂
Mike T: erre azért ne vegyünk mérget. A 4200 Euro Franciországban nem egy elrugaszkodott ár szerintem, és az egész nép megrögzött lokálpartióta.
Nyilván nem lesz egy Cube-szerű gyártási volumene, de nem tartom kizártnak, hogy helyben vesznek ebből annyit, amennyi a gazdaságos gyártáshoz kell majd.
Persze meglátjuk…
Arról már ne is beszéljünk, ha “kínai” mennyiségben (és minőségben) készülne: pár százezer forintból kijönne, ha nem egyedi francia retro, hanem kínai/indiai tömegcikk lenne.
Nekem nagyon tetszik, drukkolok nekik, hogy a manufakturális gyártás mellett is életképes legyen a modell.
A retrónak és a veteránoknak is van divatja, de sokan vannak vele úgy, hogy csak a forma és esetleg pár apró műszaki megoldás tetszik a veterán motoron, de a fenntartása körülményes, és még ha jó blokk is van benne a korabeli fék és futóműrendszerek folyamatos figyelmet igényelnek motorozás közben. Látom a veteránozással is foglalkozó barátaimat, hogy egy pár száz km-es túrára micsoda szerszámkészletekkel és alkatrészhalmazzal indulnak el. Ezért gondolom hogy van létjogosultsága egy szép korabeli formavilágú motornak mai technológiaával ellátva.