A hosszú ideje tartó pénzügyi válság hatása a motorkerékpár-gyártókra egyelőre ugyan nem hatott olyan negatívan, mint a gépkocsikat gyártó cégekre, de a gondok ebben a szektorban is érezhetők. Az Onroad virtuális hasábjain is számos hírben adtunk számot a cégek megszorításairól, termelésük csökkentéséről és elbocsátásokról. A 2009-es év végével egyre több statisztikai adat áll rendelkezésre, az Egyesült Államokban most az a nyerő, aki a legkevesebbet veszti, de Európában sem sokkal jobb a helyzet.
Ilyen körülmények között meglepő hír, de a Triumph értékesítései a nemzetközi trendekkel ellentétes irányba mozdultak el. Saját hazájában, az Egyesült Királyságban a patinás gyártó 2009-ben 26%-kal több új motort adott el, mint előző évben. Számszerűleg ez 7450 új masina értékesítését jelenti, ráadásul ezek a gépek mind a nagyköbcentis motorok közül kerülnek ki. A Triumph kis gyártónak számít, a termelési volumen messze elmarad a japán, német vagy éppen az amerikai versenytársaké mögött, ugyanakkor a jelek szerint jól alkalmazkodott a helyzethez. Novemberben a legnépszerűbb márka volt hazájában, míg decemberben csak 1 darabbal adott el kevesebb nagymotort, mint a piacvezető Honda. 2009-es eredményével a Triumph Nagy-Britannia negyedik legsikeresebb motorkerékpár-gyártójának számít (9,2%-ról 13%-ra nőtt hazai piaci részesedése), míg a világszerte jegyzett eladások terén 3,4%-os tortaszeletét feltornázta 4,4%-ra.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
nálunk eladtak asszem 7 db-ot tavaly…
a fekete nagyon bejött mindig is de az első tárcsát kár hogy megváltoztatták, a régebbi szebb volt szerintem.
7db?
Ezen nem kell csodálkozni,ismerve a hazai márkaszervízt…
mér mi baj van vele?:)
” Azt azért ki merem jelenteni, hogy minden tartós fogyasztási cikk értékének legalább 30%-át a mögöte álló szerviz és alkatrész bázis adja ki. Hát ebben az esetben sokat ront(ot) a márka megitélésén a Frontosa. Soha semmivel nem készültek el időre (még ma is van olyan alkatrész ami nem érkezett meg hozzá, pedig már egy éve eladtam). Amit megcsináltak az nem volt jó, a szerelők nem kaptak oktatást a tipushoz. Öt hónap alatt hatszor volt a motor szervizben, összesen két hetet.”
“A kereskedő márkaszervizét nem írom, mert nagyon nem jó,
egy motorszerelő ismerősöm tette rendbe végül.”
“Valamint egyszer bementem a Frontosához, ahol amellet, hogy átb@sztak még olyan bunkók és flegmák voltak, hogy a kisérőm majdnem nemmondom mit rántott, miközben én a szervízes toplákot küldtem el a jó édes…
Monopol helyzetben vannak Mo-n ezzel a márkával, de ki teheti kerülje, inkább segítek bárkinek behozni Triumph-ot külföldről, mert ezek azt nem érdemlik meg, hogy zsömlét árulhassanak. Értékelés a béka s@gge alatt.”
Kb. ennyi,a teljesség igény nélkűl.
na én is elolvastam. hát ja senki nem mondta hogy jó…:)
azér szemetek hogy ilyet meg mernek tenni.
igy télleg nem fog nőni az eladásuk..