Az XJ6 és a Diversion bevezetése után kérdésessé vált a korábbi évek egyik legnépszerűbb Yamahájának, az FZ6-nak (és természetesen S változatának) a sorsa. A találgatások már a tavalyi szezon végén megkezdődtek, a nemrégiben közzétett első hivatalos kép (amely ugyan csak a csupasz modell lámpatestét mutatta) hatására pedig megélénkültek. Még decemberben kétféle számítógépes montázs is megjelent, amelyek az FZ6, az FZ1, és más konkurens modellek elemeit ötvözték. Egy dolog biztos: a motor nem így fog kinézni. A megjelenésről egyelőre semmi hír, így a szokásos modelbevezetéseket figyelmbe véve sokan csak a szezon végére várják a motor érkezését.
Ugyanakkor egy másik fontos kérdés is felmerült, amelyet már személy szerint jómagam is megvitattam motorkereskedő cimborámmal. A jelenlegi, visszaeső értékesítések mellett nagyon fontos kérdés az új gép ára. Megszokhattuk, hogy a Yamaha motorjai nemcsak kidolgozottságban, de árban is kissé a konkurensek felett állnak. Az FZ1 ára piactól, évjárattól, felszereltségtől függően 10.500 – 11.500 euro, az FZ6 pedig 7.000 euro körül mozog. Természetesen speciális akciók esetében ettől az ár lehet alacsonyabb is, de induljunk ki ezekből a számokból. Francia újságírók az új (csupasz) modell árát 8.000 euróra becsülik. (Ugyanezen források az új Super Teneré árát 15.000 euróra várják.)
Újdonságról beszélünk, modellbevezetés ide- vagy oda, a várt technikai frissítés mellett, ismerve a Yamahák aprólékos kidolgozottságát, véleményem szerint ez egy túlságosan optimista becslés. A magyarországi helyzetet tovább bonyolítja a regisztrációs adó és az importőr által kénytelen-kelletlen használandó hosszabb időszakra meghatározandó euro-forint átváltási árfolyam. Személy szerint engem is érdekel ez a modell, az általam várt mintegy 2,9-3,2 millió forintos ár azonban megkérdőjelezheti a motor hazai sikerét. De ki tudja, ha egy motoGP-ből származó 800-as, pszeudo V4-es aggregát lenne az FZ8 modellek erőforrása, ez ár kifejezetten vonzóvá is válhatna…
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Tehát összegezve: biztos nem így fog kinézni és nem tudni milyen blokkja lesz.
De azért ugye a Yamaha fogja gyártani?