Újabb információk a Motusról

Újdonság
2010. január 11., hétfő - TeeJay

A legújabb amerikai motor, a Motus MST-01 építői elárultak néhány technikai részletet készülő masinájukról a Motorcyclist magazin legújabb, februári számában.

Hirdetés


Cimkék:


Hozzászólások (10 hozzászólás)

R850R -

Szerintem a képen szíjhajtás van. Vagy ezt a lánchajtást olvastátok valahol?


TeeJay -

Olvastam. A képről egyébként nem derülne ki a többi adat.

A képet meg nem kell túl komolyan venni, ahogy én látom inkább a váz és a blokk szemléltetésére született. Szerintem.


Moto-Cat -

Motorcyclist magazin ír lánchajtást. Érdekes egyébként, hogy költséghatékony megoldást akarnak, hogy hosszútávra jó legyen a motor. Na ezt pont nem a lánchajtás biztosítja, hanem a szíj. Na mindegy. Ámériká. Szerintem csúnya, ha úgy fog kinézni, ahogy a képen látszik.


Helmets on -

A hírek szerint a V4-es, vízhűtéses erőforrás 1650 köbcentiméteres lesz, a tervek szerint 140 lóerős teljesítménnyel 7800-as fordulatnál.”

 

te jó ég minek ekkora hülyék ezek? ja amerika. bocs.

mindegy csak nagy legyen és V blokk…

az aggregát tolórudas, hengereként két szelepes kialakítású”

egy HD nem gáz de minden másba is ilyen blokkot rakni már az!

ugy látom vmi sportgépet akarna akkor meg még a hosszu élettartamsem annyira indok….

nem vagyok tőle elájulva!

 

 

 

 

 


eko -

 Tolórudak, és majd’ 8000-es fordulat?

Az álmoskönyvek szerint ez a párosítás nem épp ideális..

 

Eltekintve az egykaros hátsó felfüggesztéstöl, és a neves beszállítók termékeitöl, kb . a korai ’80-as évek szinvonalát hozza a gép.

Az olyan 30 év késés…

Nem baj, ha nem felállva tapsolok? 


TeeJay -

…akkor miért ne?! Az MT is tolórudas, csak a hosszú löket (meg a b. nagy főtengely) miatt lett olyan kicsi a fordulatszám tartomány.

Egyébként meg a szíjhajtás nem költséghatékonyabb, mint a lánc, csak ritkábban kell cserélni, kenést nem igényel – viszont cserénél drágább.


eko -

 De nem a Corvette az etalon ugye? 

Pl. azért mert a nagy alternáló tömegek lelassítása, majd újbóli felgyorsítása nem kevés energiát igényel.

Azonkívül káros saját lengések is létrejöhetnek, amit egy darabig meg lehet fékezni, pl. erősebb szeleprugó alkalmazásával,  de ezek leküzdése is elnyel egy kis teljesítményt.

Valamint a hosszú tolórudaknál már számolni kell azok rugalmasságával, ami a precíz szelepvezérlés, és ezáltal a jól összehangolt töltéscsere ellenségei.

Ezek mind olyan tényezők, amelyek rontják az erőforrás teljesítményét, de szerencsére az amerikai mérnökök kitalálták erre is a megoldást:

Raknak bele még két lapát hengerűrtartalmat, és minden meg van oldva!


TeeJay -

…viszont:

 - végre nem egy újabb V2-es ”krújzer”
 - nagyobb előrelépés, mint a Victory, Indian, Confederate, Buell és hasonszőrű masinák
 - az 1650 marketing okokból is kell (101 köbhüvelyk…)
 - a konkurrensnek tekinthető modellek sem éppen a pöttöm kategóriába sorolhatók (K1300, R1200RT, GTR1400, ST1300, nagy jóindulattal VFR1200 és GL1800 is itt említve)


eko -

 Na ja, de messze kifinomultabbak technikailag.

Ez meg is látszik a literteljesítményükön. Olyat meg már nem is merek említeni, mint a K sorozat nyomatékkarakterisztikája..

A többiben maradéktalanul egyezik a véleményünk! 🙂

 

A 101 akkor valami szerencseszám? Vagy miért pont annyi?


TeeJay -

…de nem igazán jobb a teljesítményük.

A Buell arányosan a legjobb, az kb. ugyanezt tudja, a Confederate a 2 literes blokkjával és a 20 lovas többletével kicsit rosszabb, a Victory 106 köbhüvelykes blokkjából is csak 92 pacit ad. Az Indiant már nem is kerestem meg, de az az S&S blokk sem a sportmotorozásra lett kihelyezve.

A “K” nyomatékgörbéje viszont tényleg szép, azt még nem tudjuk ennek milyen lesz: b. nagy, nem túl pörgős, V4-es blokk – valószínűleg nem lesz benne sok hullámhegy…

 

A 101 meg azért fontos, hogy több legyen 100-nál, ha “mágikus” szám, csak azért mert a régi Roland szintik miatt sok filmben 101-es meg 303-as szoba- ill. megörző számokat használtak. Mellesleg jól is hangzik one-o-one. (Nekem nem szempont, de marketingesek, meg díszpinty motorosok is léteznek…)

 


Előző bejegyzés

Huligánkodás Berlinben (videó)

2010. január 11., hétfő
Urgan gerilla

Következő bejegyzés

Így készül az AXO

2010. január 12., kedd
Ruházat

Ezeket olvastad már?

Kell ennél nagyobb? Honda XL750 Transalp teszt

2023. november 14., kedd

A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?

Elolvasom »
Új motor teszt

Az új világrend trónkövetelői? Benelli TRK 702 páros teszt

2023. október 18., szerda

Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!

Elolvasom »
Új motor teszt

125 köbcentivel 1000 kilométeres túra 24 óra alatt

2023. október 15., vasárnap

Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!

Elolvasom »
Videós túrabeszámoló

Győz a Fekete Lovag: Serpentize motoros ruha bemutató

2023. szeptember 24., vasárnap

Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.

Elolvasom »
Ruházat tartósteszt