India harmadik legnagyobb városa Bangalore, itt található az Eko Vechicles. A cég eddig profiljában elektromos hajtású robogók voltak, ha úgy tetszik, most egy kategóriával „feljebb” léptek. Az amerikai segítséggel fejlesztett ET-120 egy hibrid hajtású moped, a legnépszerűbb petrolkémiai folyadékot egy 70 köbcentiméteres belsőégésű motor alakítja mozgási energiává, a beépített elektromotor pedig a masina legszembetűnőbb elemeként is aposztrofálható akkuból táplálkozik. A motor képes elérni a 60 km/h-s tempót, a gyártó közleménye szerint a motorok együttes használatával a teljesítmény és a nyomaték adatok megfelelnek egy hagyományos, 120 köbcentis motor hajtotta gépsárkány hasonló számainak.
Általános esztétikai szempontok szerint, vagy éppen motoros szemmel sem nevezhetjük szépnek ezt a járművet, teljesítménye és az alkalmazott technikai közvetlen vetélytársaival összemérve sem kiemelkedő, azonban a masina kisebb károsanyag kibocsátása, kis fogyasztása vonzó alternatívát kínál az indiai motorpiacon. A jármű gazdaságos voltához nem csak az egy liternél kisebb fogyasztás (1 liter benzin 118 km-es hatótávot jelent), de a vételár is igencsak hozzájárul, az Eko Hybrid ET-120 vételára ugyanis csak 160.000 forintnak megfelelő összeg.
Cimkék:
Látványos ugrások, tűzijáték, csajok, a freestyle motozás nagy nevei – mi kell még egy látványos show-hoz?! Hátraszaltó, belülről.
Elolvasom »A „válság” szó lassan szállóige, a gazdaságilag fejlettebb országok folyamatos visszaesésekről számolnak be. Az olasz Piaggio csoport azonban piaci részesedésnek növekedésről adott hírt.
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
1 liter 118 kilóméter….
….ez a gyakorlatban hogy alakul szerintetek? Kicsit szkeptikus vagyok ezzel kapcsolatban. Na nem azért a 2 forintért, méretéből és kialakításából kifolyólag tuti takarékos járgány, csak azért az a 9 deci körüli fogyasztás 100-on tényleg annyira kitűnőnek tűnik, hogy ha ez így van.. és télleg megy 60-al, akkor ennyiért a hülyének is megéri… …még itthon is.
Valószínűleg úgy kell érteni, hogy az ember feltölti az akksit hálózatból, és akkor a két motor együttes használatával csak ennyit fogyaszt benzinből. Máshogy nem hiszem, hogy lehet érteni…
Eko Hybrid ET-120
Lebuktam! :-)) Pedig még nem akartam! 🙂
Amúgy Magyarországon nem ennyibe kerülne.
Vám, Áfa, regadó, és busás haszon még rájönne…
A fogyasztás biztos, hogy hibrid hajtás esetén értendő.
A “sima” 70ccm -es motornak kb 2l felett lenne a fogyasztása figyelembe véve a tömeget.
Viszont gyorsabban kellene mennie min 60Km/h ha nincs megfojtva a belsőégésű motor.
Van 4ütemű negytestű robogóm is amiben 70es henger van és az 70-nel tud menni szembeszélben. Itt viszont még rásegit az elektromos motor is. Szerintem jobban kellene mennie mint 60Km/h.
Az ára nagyon jó!