Tetszik vagy sem, motorral közlekedve mindig fennáll egy baleset lehetősége. Az utak minősége, a többi közlekedő vagy éppen a motoros felelőtlensége mind-mind potencionális veszélyforrás. Sok esetben szerencsére kisebb sérülésekkel meg lehet úszni egy-egy esést, az ember önbecsülésében nagyobb kár esik, de nem ritkák a néhány hetes, hónapos kényszerszünetet jelentő törések. Rossz esetben azonban egy-egy balesetnek életre szóló következményei vannak, hogy a tragédiákról már ne is beszéljünk. Sokan azonban még ekkor sem adják fel a motorozást, egyedi átalakításokkal és segédeszközökkel igyekeznek megteremteni a biztonságos motorozás technikai körülményeit.
Úgy tűnik a BMW is olyan eszközözök fejlesztésébe fogott, ami a mozgásukban korlátozott emberek motorozását teszi lehetővé. Az alábbi videók a múlt év végén készültek a monzai versenypályán, ezeket az eszközöket mutatják be biztonságos körülmények között. A hidraulikusan mozgatható mankókerekek és a váltót működtető mechanika ugyan nem feltétlenül a technika csúcsát képviselik, de a „szabványosított”, tömeggyártott kiegészítők nagy segítséget jelenthetnek az arra rászorulóknak. Szerencsére a kereslet az ilyen eszközök iránt alacsony, ugyanakkor örömteli látni, hogy egy nagy gyártó foglalkozik ezzel az elsődlegesen nem profittermelő területtel is.
A bemutatón egyébként Alex Zanardi vezette a HP2-t, aki ugyan nem motoron, hanem egy Champcar versenyen vesztette el mindkét lábát. Az olasz versenyző karrierje azonban nem ért véget a balesettel, a BMW közös olasz-spanyol WTCC csapatának aktív versenyzője.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
“Úgy tűnik a BMW is olyan eszközözök fejlesztésébe fogott, ami a mozgásukban korlátozott emberek motorozását teszi lehetővé”
Nekem inkább úgy tűnik, hogy valaki megint csinált valami egyedit, ami neki vagy jó vagy rossz, de egy hír erejéig nem pazaroltunk vele időt.
Hogy a Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft, Petuelring 130, 80809 München -nek ehhez bármi köze van azon kívül, hogy az ő gépeikre szerelte valaki azt a tolikocsikereket és aktuátort… …másik esetben meg azt a félbevágott csődarabot, erősen kétlem ! ! !
Nem vok rosszmájú, és jogilag sem túlságosan verzírozott, aztán pedig az “Úgy tűnik…” után lehet hogy mésiában bármit lehet mondani, ez esetben erősen mellélövésnek tűnik. Ez a személyes véleményem 😀
azér láb(föleg lábfej,talp) nélkül nem lehet ugy dönteni…
nem tudja magát ugy “ráhajtogatni” amennyire kéne.
hiába a pótkerék meg a kéziváltó ..
…igaz, az nem neves gyártó jól beharangozott terméke volt:
http://www.youtube.com/watch?v=8sVEIu_SG_E
Szia Vadász!
Annyiban igazad van, hogy arról nem a müncheniek voltak, ez az olasz BMW magánakciója volt. Kb. mint a Le Rider, amit egy francia kereskedő készített.
De megcsinálták!