A Triumph története cseppet sem kalandmentes. Az eredeti, 1885-ben alapított cég 1983-ban csődbe ment, majd John Bloor 1984-ben felvásárolta a márkát és a gyártás jogát, ezzel újraindítva a termelést. Bár a mai nagy versenysorozatokban nem vesznek részt, a cég olyannyira prosperál, hogy 2007-ben ez volt a legsikeresebb európai márka az Egyesült Államokban. A modern sport-, csupasz- és túramotorok mellett a Triumph eladásainak fontos részét képezik a klasszikus, a brit motorgyártás fénykorát idéző gépeik. Némelyik modell 2010-ben limitált, egyedi sorozatban is készül.
A Special Edition mechanikusan ugyanaz a motor, mint az alap Thruxton. A 7400-as fordulatnál leadott 69 lóerős teljesítmény, az 5800-as fordulatnál jelentkező 70 newtonméteres csúcsnyomaték papíron nem mutat olyan jól, mint a hasonló hengerűrtartalmú modern gépeké, de a 865 köbcentis, sorkettes, léghűtéses blokk teljesítménye bőven elegendő egy igazi café raceres motorozáshoz. A Thruxton SE esetében a váz porfestett vörös színű, az egyéb fényezésen felcserélték az alapszínt a csíkozáséval, a fehér-piros kombó ebben a formájában az angol zászlót juttatja az ember eszébe.
Bár nem retrobike, de az SE változatok kapcsán meg kell említeni ezt a modellt is. Úgy tűnik a Special Edition jelzés a színezett vázakat fogja jelenteni a Triumphnál. A még tavasszal bemutatott 2010-es Daytona 675 SE is csak a kozmetikai tuningban tér el az alapváltozattól. Aki igazi különlegességre vágyik és nem elégszik meg a sorhármas konstrukció jelentette egyediséggel, annak megfelelő választás lesz a gyöngyház-fehér alapszínű, kék vázzal szerelt Daytona SE.
A Triumph-nak jó reklámot jelentettek az ötvenes években a sebességi rekordokra való törekvéseik. A Bonneville-lel ezt a hírnevet akarta a Triumph eladásokra váltani. A motorcsalád sikere óriási volt, gyakorlatilag ez a modell hívta életre a Harley-Davidson Sportster sorozatát. A Bonneville T100 1959-ben debütált, de a ráncfelvarráson átesett 1960-as T120 sokkal sikeresebb volt. Erre a modellre emlékezik a Triumph ezzel az évfordulós masinával.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Ezt a Thruxton-t biza minden ellenkezés nélkül betolnám a garázsomba! Mit tolnám?!? Bepöfögnék vele!
A retró Triumph-ok nagyon bejönnek.
Szép dolog a sok hagyomány, de kezdem unni a kötelező retrosítást. Agymosás szinten megy már ez. A mostani kategórákat mintha kőbe vésték volna. Miért nincs sornégyes cruiser, miért nincs dízel túrázó, miért nincs tereprobogó…? Hogy csak párat említsek. Ugyanazokat a lerágott csontokat lökik oda a népnek újra és újra. Uncsi. A BMW már kezdi lerúgni magáról a kötelező boxer örökséget, jó lenne a többinek is észrevenni magát. Nem tudom ti hogy vagytok vele, én nem akarok múzeumban élni.
Miért nincs sornégyes cruiser, miért nincs dízel túrázó, miért nincs tereprobogó…?”
sornégyes..hm..talán mert ha cruisolni akarsz akkor a lényeg az alacsonyford. nyomaték és a kellemes mély hangzás nem a visitó pörgőss4 filing…:D amugy is mien lenne már..
dízel túrázó: ez már jobban hagzik de a hang…
tereprobogó???:)
erre nem mondok semmit!:D
Ugyanazokat a lerágott csontokat lökik oda a népnek újra és újra.”
ha van rá kereslet akkor mér ne?
nálunk meg nemtom de nem túl gyakori a retrobike inkább a túra és sport vonal megy ugyhogy ne aggodj nem jön minden sarkon egy retro Triumph…
boxer..hm..ja levedli és elkezd “normális” elrendezésű motorokat csinálni.jeeeeee ez ám az egyediség juhuuuuu
nemtom mit vagy ugy oda!
“Szép dolog a sok hagyomány, de kezdem unni a kötelező retrosítást. Agymosás szinten megy már ez.”
Én úgy látom, hogy a retrobike, mint olyan, csak egy lehetséges alternatíva az egyébként igencsak szegmentált piacon.
“A mostani kategórákat mintha kőbe vésték volna. Miért nincs sornégyes cruiser, miért nincs dízel túrázó, miért nincs tereprobogó…? Hogy csak párat említsek. Ugyanazokat a lerágott csontokat lökik oda a népnek újra és újra. Uncsi.”
– Volt pár sor4 cruiser: nem volt túl népszerű. A piac farkastörvényei szerint mentek a levesbe ezek a vasak.
– Dízel: motoron technológialag nehezen kivitelezhető. Meg lehet csinálni, persze, csak dög nehéz.
“A BMW már kezdi lerúgni magáról a kötelező boxer örökséget, jó lenne a többinek is észrevenni magát.”
A K sorozat már 25 éves, a G sorozat sem tegnap indult, a Rotax blokkos F viszont tényleg egy jó húzás volt.
“Nem tudom ti hogy vagytok vele, én nem akarok múzeumban élni.”
Ízlések és pofonok…
… múzeumba tenni még ezeket a gépeket. Bevált dolgok, szépek, motor formájúak. Múltidéző? És? Százszor elfogadnék egy ilyen retro motort, mint csilli-villi, full high-tech, extra mittoménmilyen, mindent számítógép vezérelt vasat. Azok az igazi motorok, a motorozás igazi élményével. Persze szépek az új gépek is. De sztem nem egy kategória. Az enyém 15 éves lesz. Most javítgatom, hogy még 15 évig működjön. És retro gépek voltak az atyjai. És büszke vagyok rá.
‘És hálás vagyok anyukámnak, meg az egész családomnak, hogy eddig támogattak, hogy lehessen egy motorom. Köszönöm a munkaadóimnak, hogy elég pénzem lehetett eddig is megvenni mindent hozzá. Kimondhatatlanul hálás vagyok a szerelőmnek, aki a motorok iránti nagy rajongásában rengeteget segít. Előre és utólag is köszönök mindenkinek mindent, ha esetleg ennek elfelejtenék hangot adni. Köszönöm nektek, hogy végigolvastátok…’
Ilyesmi szöveg szokott lenni az Oscar-díjátadáskor is, ugye? De pihent vagyok.
De azért a tereprobogó tényleg durva gondolat…
a motor az gumi meg fém..ezen nincs mit vitázni!:D
Egyszer egy nagyon rövidke kört tudtam menni egy Boneville-lel. Döbbenetesen kényelmes motor.
Például (ha lehetőségem lenne sok-sok motort tartani) egy olyannal nagyon szívesen közlekednék akár napi szinten.
Tényleg, egy rendes tesztet össze kellene hozni vele!
Támogatom az ötletet!!!
Na akkor hajrá!
Lehet nem az elejéről kezdtem a dolgot. Hogy mit vásárolunk azt kisebb mértékben határozzák meg az igényeink, nagyobb mértékben a marketing. Erre játszanak a motorgyártók is. Tényleg azt hiszi valaki hogy egy retro motort fennkölt hagyomány tiszteletből kifolyólag hoznak ki? Csak a pénz számít, az évvégi főkönyvi számok, és ez hozza a leggyorsabban a legtöbbet. Alakítgatják az ízlést, a menőgyerek imázst, aztán jön a cukrosnudli, ezkellneked vazze, ilyet vegyél.
Megértem a dolgot, ők is pénzből élnek. Az zavar hogy a bejáratott stílusok mellett lenne sokminden jó dolog amit hanyagolnak mert egyszerűbb és olcsóbb lehúzni még pár bőrt lehúzni a régi cuccról mint belevágni az újba. Aztán jön a marketing rizsa, betanítják hogy csakezajó. Ez nagyon álszent dolog.
A Bonneville tényleg úgy is néz ki, mint egy MOTOR.
Így nagybetüvel.
6500-nál kezdödik a piros a fordulatszámmérön.
Nekem való! Végre nem kell kuplungot égetni, és huszat visszakapcsolni, hogy történjen valami.
vilmo:
Szerintem az alapfeltételezésed jó, csak a “mellékes” tényeket nem jól látsz. Valóban vannak olyan “irányok”, amiket a gyártók közös elhatározással (vagy jogszabályok miatt) követnek, de ezek legtöbbje technikai fejlesztések, illetve piackutatások eredménye. Direkt piackutatás mellett a fórumokon megjelenő “beszélgetésekben” megfogalmazott véleményeket, igényeket és persze a konkurencia fejlesztéseit is figyelembe veszik. Amíg több gyártó van, többféle filozófiával, addig ez a “lenyomják a torkunkon” dolog nem igazán valós. Nézd meg pl. a sor négy (vagy boxer) cruisereket, a Honda DN-01-et napjainkból, nem egy átütő siker egyik sem…
Az meg, hogy a motorgyártók pénzért dolgoznak, szerintem evidens, Te sem humánus megfontolásokból mész be dolgozni, hanem pénzért.
Értelemszerűen egy cég piaci alapokon müxik. Nagy cég nagy mennyiségekkel dolgozik. Egyedi igények alapján készült, a motorosok többségének érdeketelen stílusú és célú gépeket keress kis gyártók csillagászati árú termékei között.
PS.Egyet kell értsek ekoval: Bonneville, Thruxton, CB1300, XJR1300, GSX1400, Guzzi V7 Classic – ezek úgy is néznek ki, mint egy MOTOR. Persze van még sok másféle motor is, kinek mire van igénye…
eko!
Az MT01-en 5500-nál kezdődik a piros…
http://onroad.hu/static/artpic/original/P1270531.JPG
Guzzi V7 Classic
szép de nekem már tul müanyag és az ülés is baromira kényelmetlen,kemény! sajnos nekem csak egy utánzatnak tünik:( nem igazán A Motor!
Kawasaki Eliminator …Sor4-chopper(szerü)
Yamaha BW’s – tereprobogó(meglepően jó terepképességekkel, persze nem a CR-hez képest,de egy Jogot,Aeroxot azért lenyom)
ha minden igaz lesz Dizel MT-01 nyomatékból jeles 🙂
vagy a Neander Diesel Bike 🙂
Új dolgok csak akkor születnek ha vki be meri vállalni.
Mivel az egész napomat a motor tölti ki( M-Force tanulója vagyok)
Vmicske rálátásom van. A piaci igényeket ki kell elégíteni.
Menniy vel kisebb rizikó egy olyan “retro” motor amit nagyfater is megvesz,meg az unoka is,mint egy 200lovas uralhatatlan kényelmetlen sz*r?
Sajnos a piac diktálja a tempót…
Béke:)
chopperszerű..bizony..csak “szerü”
tereprobogó…nem hiszem hogy van piaca..meg hülyeség:Dde most télleg..
dízel? minek? a hangja meg ÁÁÁ
“Menniy vel kisebb rizikó egy olyan “retro” motor amit nagyfater is megvesz,meg az unoka is,mint egy 200lovas uralhatatlan kényelmetlen sz*r?”
mindkettőre van igény csak a britek a történelmüket aknázzák ki és jól teszik