Az angol Bike magazin a márkakereskedésekben múlt héten debütált S1000RR-t fékpadra vitte, és publikálta az eredményeket. A független forrásnak tekinthető lap mérései szerint a masina hátsó keréken 183 lóerőt teljesít, ami azt jelenti, hogy a főtengelyen az aggregát teljesítménye nem 193, hanem 200 lóerő körüli. Bár egy fékpadi mérést számtalan tényező befolyásol (hőmérséklet, páratartalom, de még a hátsó kerék guminyomása is), jó összehasonlítási alap, hogy a Kawasaki ZX-10R ugyanazon a mérőberendezésen „csak” 170 lóerős teljesítményt adott le. Az adatok helytállósága, illetve azok helyességét feltételezve a BMW indítékai egyelőre csak találgatások tárgyát képezik. Ahogy terjed a motor, úgy lesz egyre több hasonló mérés – ha a számok helytállóak, a Vierzylinderben kénytelenek lesznek elfogadható magyarázatot adni. Ha másért nem, hát akkor azért, mert a világban sok helyen a gyártó által megadott csúcsteljesítmény a gépjárműadó alapja.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
ez most akkor mi? adócsalás?:)
én már alapból a hátsókerékre (is) adnám meg a teljesítményt és pl az után adóztatnék.
Ilyen komoly problémák merüljenek föl minnél sűrübben :D
Saját példa: 1250 Bandit… …egyetlen fékpadi mérés sem volt a világon ami 98 LE-t produkált volna … itt is nyilván érdek, hogy 100 alatt maradjon papíron… …bár különbség , hogy ez itt nyilvánvaló.
Talán kicsit bajoros hozzáállás ( és kivételesen nagoyn szimpatikus) hogy nem az XX-hez hasonló húdeerős vagyok, ….najó-mégsem típusú pályafutású motor, hanem eleve úgy kezdi (ebben a kategóriába negy igen nagy szám!!!!) hogy kevesebbet ad meg.. valszeg épp annyira, hogy a gyártási szórás legeslegesleggyengébb példánya is 1-2%-ban inkább túl, mintsem jelentőse nalulteljesítené a megadottakat.
Nekem nagyon tetszik ez így (kérdéses a tényleges háttere a dolognak, de ezen motorkerékpár esetén aligha marad majd titok hosszútávon, és ez jól is van így)
szerintem mind a bajorokra mind a németekre jellemző hogy precizek és szerintem nem baj sőt nekme is nagyon szimpatikus ezafajta hozzáállás
de szerintem nem olyan gagyi tesztpadon tesztelték a bmw-t hogy ök ezt ne tudták volna, bár kitudja
ja és az igaz hogy a bmw europában az RR-t levédette???
Az átlagnak nem sokat jelentenek ezek az adatok. Megvesz az ember egy sportmotort és vagánykodik, hogy mit tud PAPÍRON.