Az ausztráliai Sydney-ben tanul ipari formatervezést Dan Anderson, aki szakdolgozati témának választotta az itt bemutatott elektromos motorkerékpár megtervezését. Bár az elektromos motoroktól legtöbben idegenkedünk, igazat kell adni Dan-nek, aki a következőt állítja. A Voltra olyan elektromos jármű, ami a kategóriától szokatlanul lenyűgöző és izgalmas, ami sok motorosnak fontos szempont a választásnál. Dan semmit nem bízott a véletlenre, rajzolás előtt alaposan tanulmányozta a motorkerékpárok történelmét, technológiáját, a felhasznált anyagokat és a gyártási folyamatokat. A Voltra legfontosabb feladata szerinte, hogy a zöldebb, környezet barátabb járműveknek biztosítsa a szexepilt, ami eddig annyira hiányzott a sikerhez ezen a divatorientált piacon. Igen, jól olvastátok, a motorok (és az autók) választása sokszor nőiesebb szempontok alapján történik, mint azt mi hisszük. Mert őszintén, nem sokan vállalnak be egy olyan jó motort, ami csunya, és az image sincs rendben.
Visszatérve a Voltrához, a tank helyén Li-Ionos akkumulátorok vannak, az elektromotor 129Nm-eres nyomatékot tud már álló helyzetből is, és a végsebessége 200 km/h feletti. Elméletben, persze. A karbonszálas monocoque váznak is köszönhetően a motor 200kg alatt marad (feltankolva is természetesen), Dan szerint másfélórát is lehet vele menni, ami persze sokat nem árul el a valós hatótávról. A teljes töltés 2 órát vesz igénybe.
Bár nem valószínű, hogy az efféle járműveknek a közeljövőben komoly piaca lesz, azért jó tudni, hogy ilyen irányba is elmehet a motorozás, ha már mindenképpen fel kell adnunk a benzines járművek birtoklását.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Hmmm…. csinos!
De nem biztos, hogy másfél óránként kényelmes a két órás töltés….
Meg nekem a motorozáshoz hozzátartozik a benzingőz!
Ökoterrorista vagyok!
U.i.: rnie! Üzi a népszerű közösségi portálon! Lépj be!
A kinézet ütős, de a teljesítmény nem elegendő hozzá.
van jövője a villanymociknak, szerintem.
ha az enyém lenne, levenném a teljesítményt, meg a hátsó és az egyik első féket. plussz súly :o)
értelmesebb felhasználni a tekintélyes motorféket, és nem utolsó sorban vissza is lehet tölteni vele.a teljesítmény csökkentésével nőne a hatótáv.
hiszen elméletben 130nál többel nem lehet menni. :oD
a nyomaték meg elég az élvezetes kigyorsításokhoz.
lehet hogy eljön az az idő amikor a benzinkúton nem naftát hanem aksikat lehet mejd vételezni.akkor nem kell töltögetni, csak szabványosítani.