Sajnos Magyarország a motorozás szempontjából elmaradott ország. Remélhetőleg a napoknak nyilvánosságra került új szabályozásról szóló hír egy trend kezdetét fogja jelezni, és az üzemanyagárak emelkedésével, a városi közlekedés várható „adóztatásával” egyre többen fognak motorra, robogóra ülni.
Az ilyen „racionális” szempontok szerint a CBF1000 egy mindenki által jól használható kategória a csúcsát képviseli – már amennyiben egy 107 lóerős, 1000 köbcentis motort racionálisnak lehet nevezni. A „Just fit” koncepció szellemében megalkotott masina igazából semmiben sem remekel, ugyanakkor nagyon sok szerepkörben jól helyt áll.
Igazi konkurense nem is nagyon van, hiszen a korábban bevezetett hasonló modellek már több hízókúrán átestek, a legtöbb korabeli 1000-es ma már 20-30%-kal nagyobb lökettérfogattal rendelkezik, a jelenlegi 1000-esek pedig többnyire visszafogott teljesítményű sport- avagy élménymotorok. Mivel a motor bemutatásakor a technikai fejlesztésekről beszámoltunk, a piaci bevezetése kapcsán most csak a fontosabb gyári kiegészítőket soroljuk fel.
– AVERTO riasztó rendszer, amely az előre kiépített kábelezés miatt utólag is könnyen beszerelhető.
– Kartervédő szett és karterdíszítés minden gyári színben.
– 2×29 és 2×33 literes oldaldoboz szettek, melyek illeszkednek a motor formavilágához (a szett tartalmazza a pótkulcsokat és egy plusz zárbetétet)
– 35 és 45 literes hátsó doboz tartókonzollal, minden gyári színben
– Erősített anyagú, 15 literes, fekete zsák, mely 25 literesre bővíthető, s vállpántjai révén hátizsákként, sőt fogantyúja révén kézitáskaként is használható. Első zsebében elfér egy A4-es formátumú akta, és természetesen egy ezüstszínű Honda Wing embléma díszeleg rajta.
– Erősített anyagú, világosszürke belső táska fekete cipzárakkal, az első zseben hímzett fekete Honda Wing emblémával. A táska űrtartalma 21-ről 33 literre bővíthető és az összes 45 literes dobozba befér. Hátizsákként és kézitáskaként egyaránt használható.
– Két tartós, világosszürke belső táska, 16 literes űrmérettel, telefonzsebbel, hímzett Honda Wing logóval, fülekkel és vállpántokkal.
– Fúrásbiztos U-lakat, ami befér az ülés alá.
– Típus-specifikus, vízálló és lélegző motorvédő huzat, ami megvédi a motort a nedvességtől és az UV sugárzástól. A takaró alján végigfutó zsinór segít a rögzítésben, a kerekeknél kialakított lyukakon át pedig befűzhető az U-lakat.
– Állítható hőmérsékletű, fűthető kormánymarkolatok, akkumulátorvédelmi rendszerrel.
A motor 2010-ben négyféle fényezéssel kerül piacra: fekete (Pearl Nightstar Black), ezüst metál (Quasar Silver Metallic), fehér (Pearl Cool White), sárga (Pearl Amber Yellow).
A Honda legújabb robogója egy olyan fontos technikai újítást is tartalmaz, hogy a 125-ösök egyre bővülő piacán új modellként került bevezetésre, nem pedig egy jól bevált típus következő generációjaként.
A trendi köntösbe bújtatott masina persze alapvetően kis fogyasztású, (viszonylag) környezetbarát költség-hatékony jármű szerepét vállalta magára. Az „Alapjárat Stop” rendszer, mely egy külön kapcsolóval aktivizálható, az erőforrást automatikusan kikapcsolja, ha az 3 másodpercig alapjáraton forog, a gázkar csavarására pedig újra elindítja azt. Az ötletes megoldás megvalósításában nagy szerepet játszik a szénkeféket nem alkalmazó ACG indítómotor. A szerkezet két feladatot lát el: indításnál önindítóként működik, majd generátorként „tevékenykedik” tovább, és többek között a gyújtógyertyák és a lámpák áramellátásáért felel. A szénkefe nélküli rendszer az ötven köbcentis Zoomer tartozékaként debütált, s most először mutatkozik be 125 köbcentis gépen. Kompakt méreteinek köszönhetően nem növeli jelentősen a motor tömegét, kis súrlódása pedig jótékony hatással van a fogyasztásra, az élettartamra és az indítás „hangerejére”.
A PCX technikai leírásából még két dolgot kell feltételenül megemlítenünk. Az egyik a nagyméretű 14 hüvelykes kerekek alkalmazása, melyekkel a magyar utakon is viszonylag jól használható; a másik a Honda jól ismert CBS fékrendszere, mely a hatékony megállást segíti. A motor 2010-es színpalettája a fehér (Pearl Himalaya White), fekete metál (Asteroid Black Metallic) ezüst metál (Seal Silver Metallic) fényezésekre terjed ki.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Alapvetően tetsziek a CBF1000.
De a 2ft-os acél lengővilla,és a kínai piacos matrica nem jön be.
nekem még régi 600-om volt.nagyon szerettem.végre fekete lett a blokk az uj ezresen.pofás gép,bár aki nem próbálta az nem érti h. mennyire jó gép.az első szériás “ezüstblokkos”-sal mentem pár kilómétert tesztvezetésen és nagy élmény volt.kicsit nehéz.