Túlzott technikai fejlesztést ne várjon senki, a Shadow nagy általánosságban véve sem az a motor, amely a legújabb technikai fejlesztések technológiai demonstrátora lenne. Az RS sokkal inkább egy, a mindennapokban jól használható klasszikus stílusú motor, mely számos, mára elterjedt technikai megoldást ötvöz költséghatékony formában. A külsőséget a tervezők nemes egyszerűséggel intézték el, a motor kizárólag metálszürke színben rendelhető. A króm mérsékelt használatával és a hagyományos küllős kerek alkalmazásával ezt a témakört le is zárhatjuk.
Persze a 746 köbcentiméteres, vízhűtéses, 52 fokos hengerszögű V2-estől blokktól se várjunk semmi radikális újítást. Az új, befecskendezés motor alapvetően a kisebb fogyasztásra (gyári adatok szerint bő négy liter 100 kilométerenként) és a mindennapi használatra lett belőve: a 45 lovas szerény ménes 5500-as fordulaton dübörög a lábak között, maximális 62 Nm-es forgatónyomatékát már 3250-es fordulaton leadja a masina. Ez a teljesítmény egyébként láncon jut a hátsó kerékhez: olcsó és jól bevált módszer. Ehhez a szerény teljesítményhez, és a 229 kilogrammos tömeghez túlzott fékrendszer sem szükséges. Az első keréken egy szimpla 296 mm-es tárcsa, míg a hátsón egy hagyományos 180-as dobfék gondoskodik a lassításról. A lábaknál maradva meg kell említsük, hogy ez nem a klasszikus értelemben vett cruiser, mint az alapmodell, vagy annak „custom” változata a Spirit – ezen a paripán nem „terpeszben” kell lovagolni. A lábtartók, a kormány és az üléspozíció a kényelmes használatra lettek tervezve, valahol egy mai csupasz hatszázas és a klasszikus értelemben vett cruiser között. Az ülésmagasság 737 mm, a szabad magasság 155 mm, az utánfutás 123 mm, míg a tengelytávolság 1569 mm. A felfüggesztés nem a magyar utakra lett tervezve, a hagyományos teleszkópok rugóútja 118 mm, míg az öt fokozatban állítható előfeszítéssel ellátott hátsó rugóstagok 90 mm-es maximális kitéréssel rendelkeznek.
A motor a cikk írásakor még nem szerepelt a Honda magyar oldalán, de várhatóan ennek a változatnak is kettő millió forint körül lesz ára, akárcsak közvetlen rokonainak – ha valakinek tetszik ez a stílus, és a motorozás élménye fontosabb, mint egy „csopperen” feszíteni, megfelelő társra lel az RS-ben.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Próbálkozik a Honda. Így kell ezt csinálni. Annyira nem vagyok odáig ezekért a típusokért, de nem rossz.
Egy másik oldalon már olvastam róla… Hogy ott milyen parázs vita folyt/folyik, mit tudom én, hogy lelopták a Sporit, meg ilyesmi. Ki nem szarja le. Meg H-D vagy nem H-D. Ment a mocskolódás, hogy milyen marhák a Herlisek stb. Hogy ilyen szar motor kell nekik. Na mindegy.
Biztos lesz piaca ennek a modellnek is. Aki ilyet akar, ilyet vesz, aki nem ilyet akar, nem ilyet vesz.
szerintem szép. de ilyen stílusú motort nem vennék. a teljesítmény bőven elég a 4 liter meg nagyon jó…de nem biztos hogy a legjobb pláne vízhűtés injektor….van motor ami ezt karburátorral és léghűtéssel is tudja hasonló köbcenti és nagyobb teljesítmény mellett.