Persze mondhatjuk, hogy Indiában csak elvétve akad egy-egy Enfield, és a legtöbb motor 125-150 köbcentis. Nos ez igaz, de ha megnézzük a francia adatokat, az is látható, hogy a csigaevőknél is többségben vannak a nyolcad literesek. Akárhogy is, India majd’ egy kontinensnyi ország, a világon 11 emberből kettő Indiában él. Ekkora lakosság mellett nem csoda, hogy hatalmas mennyiségű kétkerekű gépjárművet értékesítenek a szubkontinensen. A legszebb az egészben, hogy a napjaink pénzügyi válságága miatt ez a piac nemhogy visszaesne, vagy éppen stagnálna – ellenkezőleg, az eladott motorok száma drasztikusan nőtt.
A reklámjairól elhíresült Bajaj írd és mond, 51%-kal több motort értékesített mint 2008 hasonló időszakában. Számszerűleg ez 249.974 kétkerekű eladását jelenti a tavalyi 165.477-tel szemben. Európai szemmel kicsit hihetetlen, de ezek az adatok csak egyetlen hónapra, októberre vonatkoznak! A Honda helyi értékesítési mutatói mondhatni stagnálnak, még 1%-kal sem nőtt az eladott aranyszárnyas gépek száma: mindössze 354.156 masinát tudtak eladni a tavaly októberi 352.499-cel szemben. A számomra ismeretlen TVS Motor eladásai kissé szerényebbek, de még így is hihetetlen mennyiségű motort adnak ebből a márkából is, 117.101-ről 131.029-re (+12%) növelték eladásaikat az októberi hónapban.
Az indiai piac legnagyobb részét jelenleg valóban a kismotorok adják, és valószínűleg ez még hosszú ideig így lesz, de előbb utóbb az Európában szokásos nagymotorok is el fognak terjedni, talán ezért is igyekszik oda olyan sok ismert gyártó.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Mi lenne ha ez a sok India autóba ülne? Milyen a lenne a légszennyezetség? Ezek a kis gépek szerencsére nem olyan vészesen szennyeznek, sőt ha azt veszük akkor a leggazdaságosabb eszköz hiszen egy 125ös gépen 2en sőt 3an is közlekednek. Nem bánám ha nálunk is sokan inkább átülnének egy kisebb motorra minthogy 1600+ köbcentikkel szennyezik a levegőt egy nagyautóban 1 ember. Ami ugye abszólút nem gazdaságos nem beszélve arról, hogy több helyet is foglal az úton.
bajajé a KTm hszonvalahány százaléka….áááááááááá
tudom hogy piacgazdaság meg minden de akkor is.
ez az összevisszatulajdonlás meg ilyenek már undorító.
ha KTM akkor legyen osztrák ha BMW akkor legyen bajor és ne mindenféle indiai meg mittomén!
juj! mien kemények a 125 ösön:D főleg azokkal a fülekkel.
mi ez a taperolos-simogatos izé a videóba?
ezzel most mit akartak érzékeltetni?:)
mindegy ők biztos értik.
Tök jó vidi. Nagyon átjön az indiai életérzés, amit itt Európában nagyon kevesen értenek meg és éreznek át. Szóval csak óvatosan a kritikákkal.
Ad(d) hamar a Bajaj-t!