Korábban beszámoltunk róla, hogy a Moto Guzzi gyára veszélybe került, a tulajdonos Piaggio csoport a gyár bezárását és a termelés áthelyezését irányozta elő. Motorosok, a márka szerelmesei azonban ezt nem nézhették tétlenül, és nemzetközi túrát szerveztek, a gyár bezárása elleni tiltakozásul. Az alig néhány száz motoros elérte célját, és a Piaggio terveinek átgondolásával életben tartja a tradicionális üzemet. Az 1920-as években alapított cég azonban jelenlegi formájában mégsem marad fenn.
A tulajdonos döntése szerint a gyártás ugyan a festői szépségű Lombardia nyugati szegletében, Mandellóban marad, a Guzzik fejlesztése ezentúl nem itt fog történni, hanem a csoport más, erre a célra épített létesítményeiben – magyarul az Aprilia fejlesztési részlege fogja a Guzzikat is tervezni. Roberto Colaninno, a Piaggio csoport elnöke azt is bejelentette nemrégiben, hogy az Európai Uniótól tavaly felvett 150 millió eurós kölcsönből 12 milliót új Guzzi motorok fejlesztésére fordítanak, melyek 2011-2012-ben fognak piacra kerülni. Erre kétségtelenül nagy szükség van, hiszen a márka legújabb modelljei, az Aquila Negra motorok sem jelentek valódi újdonságot, a tradicionális márka palettája ritkán újul meg.
Cimkék:
Eddigi kérdéseinket könnyűszerrel kitaláltátok. Ez talán most egy kicsit nehezebb. A figyelmes Onroad olvasó azonban természetesen ismeri a szóban forgó motort.
Elolvasom »Az angol motorosok megnyugodhatnak. Náluk nem korlátozzák a motorok teljesítményét 100 lóerőre.
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Ez jó hír,kár lett volna a Guzziért.
Hála az égnek!
Húúúú…….
……kezd kicsit idegesítő lenni:
Guzzi bezár-mégsem
Mv -nek vége – azért talán mégsem
Talma mittudomén – mégsem, vagy mégis?
Buell zárás – megmenekül
És mindemellett ment ez a príma VFR-es piackutatás, vagy ezt már igazából nem is lehet minek nevezni…. ….mediahack kategória majdnem.
Rajtam kívül más nem érzi, hogy ez nem igazán olvasócsalogató illetve megtartó cikkezés?
Értem én, hogy ezt dobja a világ-média, tehát le kell közölni, mert ugye ha meg minden hír annyiban marad ahogy elsőre leközölték, akkor mindenhol máshol előbb olvashattunk róla mint itt……..
…DE: Mennyivel jobban hozná ki magát, ha itt már összefoglaló cikkek jelennének meg, és lehetne az egész szituációhoz, médiaperpatvarhoz meg egyáltalán egyben látva (azt amit láttat velünk egyáltalán ezen hírek kiszivárogtatója) hozzászólni, elolvasni és eleve egy összefoglaló cikket olvasva arról véleményt alkotni?
Húhh … nagyon összetettre sikerült a mondat, lényege: lehet többetmondó és elgondolkodtatóbb írások lennének, ha az olyan híreket amiket az ember amúgy is olvas mindenhol akkor adná le az oldal, amikor már van hozzá reakció is. Példa Talmácsinál: Az első hír nyilván nem talma köreiből jött, tehát egyértelmű volt, hogy reagálni fognak rá, és az is, hogy ha az ellentmondó, akkor lesz viszontreakció… …itt meg SZENZÁCIÓ: Talma repült … Talma mégsem … Talma várandós 😀
fene a hülye beleszólós fantáziámat mi? … ez a véleményem… …idegesítő…. pont mint amikor az ember összetöri a motorját, és a bank/biztosító (saját meg a másik)/hatóság mind mást mond, mind mást állít, és aki nem hetente tör motort azt se tudja, hogy akkor most köpjön vagy nyeljen.
sorry
vds
Én is így látom. Megvan az új forma, tessék megtölteni valós tartalommal! Ugyanazt a hírt olvasni a tesztmotor.hu-n, totalbike.hu-n, és itt nem túl izgalmas. Elemzések, story-k, túraleírások, használtteszt, veterán, klubéletek bemutatása (pl. havonta egy márkaklub bemutatkozása), túraútvonalak, mittudomén mi minden lehet még ami érdekelheti a nagyközönséget, és nem ugyan annak a kaptafának a koptatása, amit más is használ.
Hajrá, én szurkolok az onroad.hu-nak!
Szia Vadász!
Jó meglátásaid vannak, ne kérj értük bocsánatot. 🙂
Mindenesetre amit írsz, vagy látni szeretnél, szerintem úgy hívják, magazin. És igen, jól jönne egy ilyen/ilyenek itt is. Elemzések, túrabeszámolók, klubbok, barkács, stb. Régebben több túrabeszámoló volt, idén több ”pályán teszteltük” beszámoló – szerintem az is érdekes.
Az elemzésekhez azt azért hozzátenném, hogy egy kicsit ingoványos dolog. Honnan tudod, hogy melyik “hírnek” lesz olyan folyománya, amiért érdemes várni a megjelenéssel, lesz-e egyáltalán következő hír. Nem sejtésekről beszélek, hanem a hír után megtörtént fejleményekről, az újabb hírekről. Persze, talán kényelmesebb utólag olvasni a fejlemények tükrében, mélyebb információkkal megtüzdelt, amiket nem az olvasónak kell összevadászni, hanem odateszik elé egyben. Konkrétan ez a rész szerintem -médiától függetlenül- a napilap/hetilap/hírmagazin (esetleg digest) kérdés. (Speciálisan szeretek technikai jellegű hírekről írni – pl. ez itt, mert utána igazán érdekes vitákat (néha vitatkozásokat) produkáltok – erre (is) szolgál az új oldal KÖZÖSSÉG része.)
T.J.
PS. Természetesen ez az én magánvéleményem, majd a szerkesztő(k) írnak onroados álláspontot, ha úgy gondolják.