Az új, technikai csodákkal, köztük a motorkerékpárban használt első dupla-kuplungos rendszerrel felvértezett VFR-ről már korábban írtunk. Pozíciója szerint egy olyan sport-túra motorról van szó, amely büszkén vonultatja fel a magas Honda technikai színvonalát.
A korábban már lencsevégre kapott choppert is elhozták, amely a sajtóanyag szerint ötvözi az avantgárd stílust a Honda magas technikai színvonalával. 1300 köbcentis, V2-es blokkja az útra hatalmas nyomatékot, az arcra pedig széles mosolyt varázsol. A sajtóanyag szerint az amerikai stílust valósítja meg, így feltételezzük, hogy piaca is elsősorban a tengeren-túlra célzott.
Az EV-Cub és EVE-neo motorkerékpárok képviselik a Hondánál azt, amitől sokan rettegünk. Igen, az elektromos hajtásról van szó. Az Cub már több mint 50 éve szerepel a piacon, rengeteget adtak el belőle. A Honda szerint így néz majd ki a teljesen elektromos változat, amelynek akkumulátora az alumínium vázba van építve. Érdekesség, hogy mindkét kereke hajtott a kerékagyba épített motorokkal. Az ülés alatt méretes rakodóhelyet találunk, így az új Cub nem csak modern, de egyben praktikusnak is ígérkezik.
Az EVE-neóról sokat nem tudunk, mindössze annyit, hogy elektromos és a „városi dzsungelben” való túlélésre fejlesztették.
A PCX nem kevesebbet állít magáról, mint hogy új etalonja lesz a kategóriának. (Melyik volt az eddigi etalon?!) Ez már nem koncepciómotor, globális értékesítését tervezik a közeljövőben. Pehelysúllyal, könnyű kezelhetőséggel, alacsony CO2 kibocsátással és nagy rakodó helyekkel igyekszik megfelelni, hiszen a vásárlók elvárják a Honda magas technikai fejlettségének megfelelő szintet.
A CB1100-ra már csorgattuk a nyálunkat rendesen, amikor először megjelentek a képek. Mi tagadás, megfogja a szemet a klasszikus és egyben nagyon letisztult kialakítás. Az 1100 köbcentis léghűtéses motor alacsony teljesítményre van hangolva, a Honda szerint elsősorban a jó kezelhetőséget és az élménydús motorozást tartották szem előtt. Nem kevesebbet állítanak, minthogy tömege egy 750-esnek felel meg. A Hondát nem lehet azzal vádolni, hogy motorjai úgy általában könnyűek lennének, ám a léghűtéses kialakítás miatt valóban van esély arra, hogy az átlagosnál könnyebb nagymotort üdvözölhessünk az ABS-szel is rendelhető, elsősorban „felnőtteknek” szánt csoda személyében.
A CB1300 BOL D’OR több változatban is megjelent, a legszámottevőbb talán a magas plexivel, felegyenesedettebb ülést engedő geometriával és két nagy oldaldobozzal felszerelt változata, amely a hosszú távú túrázást teszi még élvezetesebbé, miközben minden percben élvezhetjük a Honda szofisztikált technikáját.
Mivel bemutatásakor sem nekünk, és valószínűleg a Hondának sem sikerült megtalálni a legalábbis megosztó DN-01 kategóriáját, most úgy döntöttek, túramotort faragnak belőle. Két hatalmas oldaldobozzal és magasabb szélvédővel szerelték fel, így már csak a szélvédelmen és a pakolhatóságon kívül eső kérdéseket kell megoldani, hogy egy kellemes túramotor váljék belőle…
Cipőkanállal még idefér a döbbenetes U3-X, amely az ASIMO robot fejlesztése során felgyülemlett hihetetlen Honda technikát ülteti egy Segwayhez hasonló szerkezetbe. A kerék kialakításának köszönhetően oldalirányba is tud mozogni a szerkezet, amelynek egyensúlyban tartását számítógép vezérli.
Végezetképpen szeretnék elnézést kérni mindenkitől, hogy a „fantasztikus Honda technika” és hasonló kifejezést mindössze hatszor sikerült leírnom, az angol sajtóanyagban tízszer szerepel…
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
A CB1100 nagyon bejön.
Elvakult Honda fanatikus vagyok!
Szerintem az új hondák bámulatosak.
Ez a letisztult stílus vhol a 600as hornyet utodján kezdett alakot ölteni,bár az nem tetszik de amit azóta művelnek.szívetmelengető szemetgyönyörködtető részemről,bár a szépség szubjektív.
CB1000R – Fury-VFR1200F – CBR1000RR -CB1100 annyire szép kerek modell paletta lesz ebből 🙂
(L)HONDA(L)
igen, ez a “magas Honda technika” egy kicsit fárasztó volt a végére, a tengerentúl-t egybe kell írni, az 1100-as érdekesnek tűnik, kíváncsi leszek a futóműve milyen lesz! Bár a Cb1300-al elég jót sikerült alkotniuk, szóval van esély!