Az Alpok déli lankáin elterülő tartomány gyönyörű élményeket kínál a túrázóknak: itt található Európa második legmagasabb hágója, a Stelvio, a Comói-tó partján áll a Moto Guzzi gyára, a tartomány fővárosában, Milánóban kerül megrendezésre a legnagyobb európai motorkiállítás, az EICMA. A tartomány vezetése most egy másfajta dicsőséget is bezsebelt a világ ezen szegletének.
Hosszú távon a kétütemű motorok, robogók végét jelentheti a még július végén hozott döntés, amely szerint ez a technológia a továbbiakban nem kívánatos a tartomány útjain. A rendelet értelmében a kétütemű masinák 2011. október 15-től nem közlekedhetnek az olasz csizma ezen részében, addig pedig csak jelentős korlátozással használhatók – hétköznap 7:30-tól 19:30-ig tilos a forgalomban részt venni a kis csettegőkkel. Bár Lombardia csak egyetlen olasz tartomány, de példájukat sokan követhetik – arról már ne is beszéljünk, mi lesz, ha ez a hír eljut Brüsszelbe is! Lehet, hogy „korai még temetni” a kétütemű technológiát, de az utóbbi évtized technikai fejlesztései mellett ez a rendelet is arra utal, hogy hamarosan ezek az egykor még a gyorsasági versenyeket is uraló gépek már csak múzeumokban lesznek láthatók.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Jól van. Megnyugodtam.
Eddig azt hittem, hogy csak a mi politikusaink ilyen dilettánsok, de már látom, hogy vannak még helyek, ahol sokan azzal foglalkoznak, amihez a legkevésbé értenek.
Kíváncsi lennék arra a személyes indittatásra, ami ezt a rendeletet szülte.
Vajon egy milánói dugóban hosszan az orra alá pöfögött egy ilyen masina, vagy épp ellenkezöleg:
Gyorsan elsuhant, miközben neki meg ott kellett ücsörögni az Alfájában?
Előbb-útóbb azért csökkent volna a kétütemüek száma enélkül a rendelet nélkül is. Már az 50es robik is 4ütemüek és sokan is veszik a kedvező fogysztásuk miatt. SZóvel szépen lasan kikoptak volna
Amint az EU ”ajánlás” nem csak ajánlás, hanem minden országban érvényes szabály, Európából biztosan kikopnak az ilyen járgányok. A robogók nagyobb fele azonban Ázsiában van. Mivel ott a robogó a(z egyik) fő közlekedési eszköz, hogy ők mikor jutnak ide, hááát…
Volt egy 4ütemű 50ccmes robogóm, nem men olyan rosszul mint mondják. Nem volt benne fojtás és 65-tel ment, majd rakram rá egy 70es hengert a végsebeség 70-75-re nőtt de a gyorsulás sokat javult. Volt olyan 2T robi aminél jobban ment a fogyaszása maximum 2 liter volt. 139QMB blokk volt a robimban, ilyen van a kymco agility -ben is. Nem olyan vészes az mint mondják, szóval az is 1 alternatíva
“SZóvel szépen lasan kikoptak volna”
Az rendben van, hogy szépen lassak kikopnak, mert ez esetben Én (a vásárló) döntök úgy, hogy nikább a 4t.
De ne egy dilettáns idióta politikus döntse el helyettem, puszán egyéni sérelmeiböl alkotott jogszabályok segítségével!!
Persze, mert a vásárlók annyira bölcsek…
Én nem tiltanám ki a kétüteműt, hanem kötelezném a gyártókat, hogy lássák el valódi közvetlen befecskendezéssel, akkor nem pazarolna, nem szennyezne, és kevesebbet is fogyaszthatna, mint a 4T. Ez bele is férne az olasz árakba.
Nem mellesleg az 1tonnánál nehezebb személyautók gyártását is betilthatnák, vagy extra adóval terhelhetnék.
Ide megyünk robogókat felvásárolni 2011 novembertől.
“Nem mellesleg az 1tonnánál nehezebb személyautók gyártását is betilthatnák, vagy extra adóval terhelhetnék.”
🙂 Mondasz nekem valamit ami könnyebb, mint 1t, alkalmas 4 ember hosszútávú utaztatására, és jelenleg is gyártják?