Eric Buell ex-Harley-Davidsonos mérnök 1983-ban alapította cégét, a Buell Motorcycles-zal 1993-ban társult a Harley-Davidson, majd újabb 10 év múlva felvásárolta a kis gyártót. A H-D blokkjaira épített sportos roadsterek és sporttúra motorok kis gyártási példányszámukkal eleve különlegességet jelentettek, hogy néhány egyedi műszaki megoldásukról ne is beszéljünk – a peremtárcsás féket gyakorlatilag a Buell vitte be a köztudatba.
A Harley-Davidson pénzügyi helyzete évek óta kérdéses. Bár tavaly felvásárolták az MV Agustát, a folyamatosan csökkenő értékesítések átszervezésekre és megszorításokra kényszerítettek a milwaukee-i óriást. Sajnos a cég pénzügyi helyzete, a piaci kilátások nem javultak, így a H-D most egy jóval drasztikusabb lépésre szánta el magát: negyedéves pénzügyi jelentésükben másik két fontos lépést is közzétettek. Az első szomorú hír, hogy a Buell gyártásának leállításáról döntöttek. A lépéstől 125 millió dollár megtakarítást várnak, ebből 115 millió megtakarítás realizálását még erre az évre prognosztizálják. A lépéssel összesen 180, a Buellhez kötődő munkahely szűnik meg többségében december 18-ig, ebből 80 a gyártáshoz közvetlenül kapcsolódó állás. A Harley-Davidson a meglévő motorkerékpárokat, kiegészítőket természetes a „készlet erejéig” értékesíti, valamint a hosszú távú garanciális és szervízszolgáltatásokat ellátja.
A rossz híreknek azonban ezzel nincs vége, mivel a Harley-Davidson bejelentette azt is, hogy az MV Agusta tulajdonjogától is megválik, így az kis olasz gyártó sorsa is kérdésessé válik, legalábbis rövid távon. Bár számtalan pletyka született, a régi legendás modellek feltámasztását várta a szaksajtó, ezek a tervek most veszni látszanak.
Bár a Harley-Davidson a világ egyik legnagyobb motorgyártója, a válság őket sem kíméli. A fenti lépéseket egyelőre úgy kell értékeljük, hogy a cég fő termékprofiljához nem illeszkedő érdekeltségeiket szüntetik meg (először). Hogy ez megmenti-e a legendagyárat, vagy csak elódázza az elkerülhetetlent, még nem tudhatjuk.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Kár érte,pláne az új 1125 fényében.
Az MV-t nagyon remélem sikerűl megmenteni.