Az enduro versenysport 450-es, „E2” kategóriájába a BMW csak nemrég szállt be. A bajorok versenylova, a G450X, néhány apróbb változással készül 2010-re.
Úgy tűnik, az utóbbi időben a bajorok felvették a kesztyűt és jó 80 éves múltjukhoz méltó módon válaszolnak a kor kihívásaira. Gondoljunk itt az utcai versenysportba történő visszatérésükre az S1000RR-rel, vagy éppen az enduro versenyek 450-es kategóriájában induló G450X-re. A G450X 2010-re néhány apró, de lényeges változással néz a további kihívások elé. Egy új versenymotor kiadása sok kockázattal jár, de a BMW (újra)kezdőként szépen helyt állt. Az enduro világbajnokság „E2” kategóriájában Juha Salminen az összesített második helyet szerezte meg a BMW csapat színeiben.
A az első tengely 2,5 milliméterrel közelebb került a teleszkópok középvonalához ami javítja a motor irányíthatóságát. A futómű egyéb módosításon is átesett, a progresszívebb csillapítás (mind az első teleszkópokban, mind a hátsó rugóstagban) javítja a visszajelzést keményebb terepmeneteken. Az esztétikumról sem feledkeztek meg a mérnökök, a teleszkópok aranyszínű eloxált külső csövei a BMW gyári versenymotorjait idézik. A versenyendurók esetében az ergonómia nem éppen elsődleges szempont, de az ülések párnázását puhábbra cserélték. Ami fontosabb, hogy a combok vonalában az ülés íveltebb kialakítása segíti a motor jobb irányíthatóságát.
A masina versenyképességét a vezérlésben eszközölt változások segítik, az új programmal a fogyasztás csökkent, a gázreakció jobb, ami főleg a terhelésváltásokkor érzékelhető. A teljesítmény további növelését szolgálja az opcionálisan vásárolható, a FIM szabályzásnak megfelelő kipufogó is. Ugyan közúti használathoz nem rendelkezik a szükséges minősítéssel, de versenyeken jól jöhet a körülbelül 1 kilogrammos tömegcsökkenés. A kipufogó dob érdekessége, hogy mind a hagyományos akusztikus reflexiót és a sportkipufogókban használt abszorpciós módszert is alkalmazza a hangtompításhoz.
Hogy mit hoz a 2010-es szezon még nem tudhatjuk, de a BMW kereskedésekben már ebben a hónapban érdemben lehet tárgyalni egy ilyen terepbringa megvásárlásáról.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »