Az ABS nem csodaszer, nem fékez helyettünk, nem lesz tőle rövidebb a féktáv. Mégis, egyes helyzetekben akár életet is menthet – különösen utcai motorokon.
A blokkolásgátló alkalmazása motorkerékpárokon nem triviális dolog, alig pár éve terjedt el szélesebb körben. A számtalan technikai probléma között az egyik legjelentősebb a tömeg kérdése. Mivel a kétkerekűek egyik fő jellemzője a viszonylag kis tömeg, a beépíthető berendezések száma, nagysága és persze tömege erősen korlátozott. Másrészt, az autókkal ellentétben, a motoroknál a legkisebb mértékben sem csúszhat meg a kerék, ez ugyanis adott esetben azonnali eséssel járna, így a rendszernek nem csak könnyűnek, hanem gyorsnak és hatékonynak is kell lennie. Elsőként a BMW szerelt blokkolásgátló fékrendszert sorozatban gyártott motorokra, immár 21 éve. Természetesen a német hagyományoknak megfelelően ez is „csak” egy újabb extra volt a választható kiegészítők listáján. Mára azonban ez a hasznos kis berendezés a legtöbb új értékesítésű, nagy hengerűrtartalmú utcai motoron megtalálható, a Honda sportmotorokra szerelhető változattal is előállt tavaly (bár a BMW ebben is megelőzte a kisszériás HP2 Sporttal). Figyelemre méltó, hogy az Egyesült Államokban mostanában komolyan felmerült, hogy kötelezővé kellene tenni az ABS-t, de Brüsszelből is hallani hasonló híreket.
Az ABS haszna leginkább nedves útfelületen érzékelhető, ahol a tapadás hamar megszűnhet
2009-re majdnem minden eladott BMW motorkerékpár ABS-es, így annyira nem is meglepő, hogy augusztus 31-én a spandaui gyár futószallagjáról legördült az egymilliomodik blokkolásgátlóval felszerelt kétkerekű. A jubileumi modell egy K1300R, amely a Hannes Jaenicke, német színész tulajdonába került – K1200-as motorját cseréli le vele.
Az első motor, amelyet a BMW ABS-szel szerelt fel, egy R100 RS volt, igaz ezt még csak a kísérletekhez, fejlesztéshez használták. Míg a blokkolásgátló prototípusa 12 kilogrammot nyomott, az 1988-ban a K100 és K1 modellekben debütáló szériaérett változat csak 8 kilogrammal növelte a motor tömegét. A néhány évvel később kiadott, továbbfejlesztett ABS II. rendszer tömegét pedig sikerült 6 kilogrammra csökkenteni. A következő lépcsőfok az integrált ABS fékrendszer volt, mely mára a gyárat elhagyó BMW motorok 90 százalékán megtalálható.
Motorosok között mind a mai napig vitatéma a blokkolásgátló használata. Tény, hogy az alapvető (nem csak kezdőkre jellemző) hibák, mint például a fékre rányúlás okozta blokkolást segít elkerülni. Nedves útfelületen, rossz körülmények közötti fékezéskor is hasznosnak bizonyul ez a berendezés, ez azonban sokáig nem volt elég meggyőző, még a BMW vásárlóknak sem. Az idő előrehaladtával azonban egyre többen vásároltak ABS-szel szerelt motorokat, néha pusztán olyan kényszerűségből, hogy az adott modell kizárólag ezzel a berendezéssel együtt vásárolható. Míg az 500,000. ABS-szel szerelt masina legyártására 16 évet kellett várni (az egy 2004-es R1150 RT volt, melyet a Német Vöröskeresztnek ajándékoztak), az elmúlt 5 évben, harmadannyi idő alatt sikerült a következő félmillió darabot legyártani.
A BMW ABS-ének legújabb generációját ABS BMW Race-nek nevezik, a BMW szupersport ambíciójának köszönhetően kifejlesztett 2010-es S1000RR hasznos kiegészítő berendezése lesz.