Márciusban beszámoltunk arról, hogy a megszüntetés határán álló MZ-t megvásárolta két egykori versenyző. Nem kellett sokat várnunk és máris új modellről hallhatunk a németek háza tájáról.
Bár a maláj tulajdonos idejében soros, kéthengeres 1000-es sport és sporttúra motorok is készültek, nekünk magyar motorosoknak mégis a régi, ma már kisköbcentisnek mondott kétütemű gépek jutnak az eszünkbe. Sokunknak ezek a masinák adták meg az első igazi motoros élményeket. Az MZ-k legújabb generációja egy másfajta élményt fog kínálni. Az Emmely EL1, az első új MZ ugyanis elektromos hajtású, melyet Kínában terveznek gyártani. Ez a környezetbarát robogó tulajdonképpen a Clean Mobile AG és a MZ együttműködéséből született. Az EL1 a maga 25 kilométer per órás csúcssebességével és takarékos voltával biztosan nem egy nagyteljesítményű sportmotor, amivel a maga idejében az MZ beírta nevét a történelemkönyvekbe, de kétségtelen, hogy üzletileg jó döntés lehet. Az elektromos robogók piaca ma még többnyire kimerül a kísérleti modellekben, az átalakítással született masinákban és a prototípusokban. Olyan nagynevű gyártók, mint a Honda és a Yamaha is csak jövőre tervezik japán belpiacos modellek gyártását.
A tervek szerint az EL1 értékesítése az év végén fog kezdődni Németországban, majd 2010-ben követi a hibrid hajtású EL2, mely már 45 kilométer per órás tempóra lesz képes. A modellcsalád legerősebb tagja a tervek szerint 2011-ben debütáló EL3 lesz, mely szintén hibridhajtású lesz és hosszabb távú napi ingázásra is alkalmas lesz a maga 80 kilométer per órás csúcssebességével. Remélhetőleg ezek a motorok valóban sikeresek lesznek és az MZ nem csak egy fejezet lesz a motorozás történelemkönyvében.