Néhány nagymotorjának a gyártását az olcsóbb Thaiföldre költözteti Japánból a Kawasaki. A gyártási költségek optimalizálásával kompenzálja a gyár az eladások csökkenése okozta veszteséget.
Az átköltözés elsősorban a népszerűbb, exportpiacokra készülő modelleket érinti, az első thaiföldi motorok már jövőre elkészülhetnek. A döntést egyértelműen az olcsóbb munkaerő indokolja. A sajtóhírek szerint ezzel a Kawasaki lesz az első japán, mely fejlődő országba helyezi át prémium motorojainak összeszerelését, de a Honda szintén fontolgatja néhány középméretű motorjának thaiföldi összeszerelését.
A korábban megjelent hírekkel ellentétben, Kawasaki ugyanis nem az első, hanem az utolsó japán gyár, aki külföldre telepít, a hangsúly jelen esetben a fejlődő országon és a nagymotorokon van. Köztudott, hogy rengeteg Honda készül Olaszországban: nagyrobogók, Hornet, FMX, de az indiai piacról is érkezik Európába a szárnyas motorokból, mégpedig a 2009-es év legsikeresebb újdonsága, a CBF125. A Kawasakiról rengeteg pletykát terjesztettek – elsősorban a japán konkurens forrásokra hivatkozva – az idei évben, szó volt a motorgyártás teljes megszüntetéséről, de a magyar importőr csődjéről is, miután a Motorkiállításon nem jelentek meg (ellenben szerveztek egy önálló tesztnapot kicsivel később, és ne feledjük a pár nappal ezelőtti Lime bulit se).
Az alapvetően nehézipari vállalat valóban küzd a gazdasági helyzettel, a motorgyártás azonban nincs veszélyben, a többiekkel ellentétben nekik ez elsősorban presztízskérdés, nem a cégcsoport legfontosabb ágainak egyike. Talán ennek is köszönhető, hogy se robogót, se olcsó kezdő/kompromisszum motorokat nem találunk a kínálatukban. A hír tehát igaz, a Kawasaki külföldre viszi a gyártást, azonban ezzel csupán abban első, hogy a nagymotorok gyártását telepíti át egy fiatal ipari múlttal rendelkező országba. Ugyanakkor nem szabad elfelejteni, hogy Thaiföldön nem csak a felnőtt férfiaknak szóló szórakoztatóipar fejlődött nagyot, hanem régóta az autóipar egyik komolyan vehető tényezője is, pl. a Mazda és Ford kizárólag ott gyártja az európai pickupokat. A Kawasakik minősége így vélhetően semmivel sem lesz rosszabb, mint az olasz vagy spanyol Hondáké vagy Yamaháké, és reméljük, hogy az olcsóbb gyártás néhány új modell fejlesztését is biztosítja a közel jövőben. A Thaiföldön készült motorokat talán már jövőre kipróbálhatjuk, és beszámolhatunk arról, hogy mennyire sikerült a kiváló minőséget meghonosítani egy másik országban. Szinte fogadni mernénk a sikerre…