Egy technikai újításnak hála, a titán előállítási költsége töredékére zuhanhat. Hogyan befolyásolhatja ez a motorok előállítását?
Az ember általában szkeptikusan tekint a „forradalmi” újításokra, főleg mai világunkban. Többnyire a média figyelmét felhívni kívánó kijelentések, a sok-sok forradalminak mondott újítás legalábbis emeli az ember ingerküszöbét. A Egyesült Államok Energiaügyi Hivatal egyik projektjének védőszárnyai alatt kifejlesztett módszer a titán-hidrid (TiH2) alkalmazására alapszik. A kutatás szerint a titán alkatrészek előállítási költségét nyolcadára (213 USD-ról 25 USD-ra) csökkentheti az új technológia.
A technológia vázolt előnyei:
– helyettesítheti a kovácsolt öntvények költséges előállítását
– több mint 50 százalékos költségcsökkentés csak a gyártási veszteség csökkentésével
– kisebb gépparkkal végezhető gyártás
– hosszabb élettartamú titán alkatrészek
A világ leggyorsabb repülőgépe, az SR71 titánból készült a nagy igénybevétel miatt
A széria sportmotorokban már ma is találhatunk számos titán alkatrészt, de gyakorlatilag a teherviselő elemek, illetve a nagy igénybevételnek kitett alkatrészek legtöbbje (a költségektől függően) készülhet ebből az anyagból. Bár az utcai motorosnak nem feltétlenül a teljesítmény a legfontosabb szempont motorvásárlásnál, a titán alkalmazásának fontos oka a kis tömeg: ez pedig szempont lehet minden motornál. Ha ez nem csak egy kacsa, ha a technológia életképes, már csak az a kérdés marad nyitva, hogy mekkora mennyiségben áll rendelkezésre titán-hidrid.