Bár manapság a legtöbb motor kifejezetten egy célra épül, bizonyos kompromisszumokkal több célra is használható. Nem így a motorépítő VB-re épített motorok.
A motorok alapvetően közlekedési eszközök, ugyanakkor sokunk számára gyönyörű gépek is. Amikor azonban a gépek alapvetően az esztétika szerint épülnek, igencsak furcsa eredmények születnek. Ezek a motorok megjelenésükben gyönyörűek, valóban egy műalkotás (szinte) mindegyik, de legalábbis úgy tűnik, hogy még egy pár kilométeres gurulás is kínszenvedés volna a legtöbbel.
Az Amerikai Motorértékesítők, az AMD által 2004 óta szervezett motorépítő világbajnokságot augusztusban tartják, íme a győztes gépek. Bár a válság az egyedi motorok piacát sújtja a leginkább, mégis idén több nevező volt: a tavalyi 67-tel szemben 83-an indultak. A világbajnokságot négy kategóriában hirdetik meg: a szabadstílusú, a H-D átépítés, a metrikus és a sorozatban gyártott kategóriák azonban nem jelentenek teljesen elkülönült világot. A szabadstílusú (abszolút) győztes például a metrikus gépek között csak a második helyet érte el, míg az ott első lett a második helyezett a szabadstílusú gépek között. A gépeket elnézve azonban biztosnak látszik, hogy a motorépítők az egyre extrémebb és használhatatlanabb motorok építésére törekszenek – vagy legalábbis ez kell a győzelemhez. Az idei versenynek egyébként két érdekessége is van. Az első alkalommal nyert egyesült államokbeli építő, valamint az első három motorból kettő nem is V2-es, ahogy azt hagyományosan várná az ember.
A második helyezett Re-flex-tion egy Triumph T120 blokk köré épült. Készítő: Kris Krome Customs (USA)
A harmadik az Overmile. A Krugger Speedshopnál (Belgium) készült egy 103 köbhüvelyes S&S blokk felhasználásával