Komoly, talán forradalmi változások várhatóak az új Yamaha R6-on, de keresztsíkú főtengely, amit az R1-en annyira megszerettünk, szinte biztos, hogy nem lesz.
A Yamaha R6-osa bemutatása óta sikeres, az újságírók rajonganak érte, a versenyzők elsőszámú kedvence, és az eladások is figyelemre méltóak. Letelt azonban az első négy év, és a japán hagyományok szerint valami egészen újat kell mutatni 2010-re, hogy ne maradjon le a modell. A pletykák sokáig a keresztsíkú főtengely megjelenéséről szóltak, de ez egyre kevésbé valószínű. Úgy tudjuk, hogy ehelyett az elsődleges cél a súly drasztikus csökkentése lett, talán a 175 kg-os határt sem éri majd el a motor. A Yamaha hivatalosan még nem nyilatkozott, de az R1-es fejlesztőcsoport vezetője, Toyoshi Nishida cáfolta a keresztsíkú főtengellyel rendelkező R6 megjelenését.
A különleges megoldás az ezres kategóriában lehetővé teszi a pilótának, hogy alacsonyabb fordulaton is többe rő álljon rendelkezésére, jobb visszajelzéssel. A 600-asoknál azonban sokkal többször használnak teligázt, és a keresztsíkú főtengellyel automatikusan járó kiegyensúlyozó tengely túl sok erőt vinne el, azaz nem ez a leghatékonyabb módja a tapadásérzet javításának, ami az R1-esen annyira jól működik.
Mindazonáltal Nishida elárulta, hogy a Yamaha egy teljesen új motortechnológiát fejlesztett ki, ami nem elektronikailag más, hanem a terhelés alatti tapadást segíti elő és valószínűleg az új R6-oson lesz bemutatva. Tehát nincs keresztsíkú főtengelyes 600-as tervben, de valami okosság mégis várható az új R6 bemutatásakor. Kíváncsian várjuk.
A pletykák egy koncepcionálisan új motorról szólnak, de a keresztsíkú főtengely nem valószínű.