A modellfrissítések gyakorisága lassan vetekszik a mobiltelefonokéval, és értelme is. A VMax-on csattan az ostor.
A Yamaha (Star) bemutatta a 2010-es Vmax-ot, melynek legnagyobb újdonsága, hogy immár vörös színben kapható. Arról még nincs hír, hogy Európában is kapható lesz-e (valószínűleg igen), és arról sem, hogy vajon az öreg kontinensen is emelik-e az árat. Úgy látszik, a recesszió nem minden típust érint, hiszen hazánkat kivéve, szinte mindenhol szárnyalnak az R1 eladások (az itthoni árazás még 300ft-os eurót vett alapul), és Vmax-ot sem igen lehet sehol rendelni – elfogyott. Az Államokban eddig 17990 dollárért lehetett megvenni az erőgépet, a 2010-es modell ára azonban 19500 dollár lesz – vége a válságnak? Erről sajnos szó nincs, mindössze a Vmax olyan vonzerővel rendelkezik, hogy az ottani ezres sportmotoroknál 30%-al drágábban is eladható. A helyzet Európában is hasonló, bár a különbség nem akkora a referenciaként vett R1-hez képest.
Bár nem a Yamaha az egyetlen, amelyik jelentéktelen vagy fölösleges frissítésekkel tukmálja a modelljeit, most mégis rajtuk csattan az onroad ostora. Igazából már a pár nappal előtti H-D hírnél is bajban voltunk, hogy mennyire lehet komolyan venni a cég történelmének legkomolyabb modelloffenzíváját, mely 9 \új\ modellt jelent. Gyakorlatilag az eddigi modellek alkatrészeiből bárki összeállíthatna még 9 félét, egyedül a névválasztáson kéne agyalni egy kicsit. A csökkenő eladások nem csak a válságnak szólnak. Persze, alapvetően a jövőbe vetett bizalom, és az aktuális pénzügyi helyzet romlott, de egyre érezhetőbb az is, hogy az elmúlt pár évben elfáradtak a vásárlók Európa szerte. Minden évben új modellek, sportmotoroknál maximum két év után revízió, a nakedeknél átláthatatlan változtatások és kínálat… Ha jobban megnézzük, alapvető változtatás azonban így is alig-alig történik, a GSX-R 1000-ből 8 év alatt volt 4 új változat, mégis a 2009-es az ami valóban alapjaiban új lett, és még itt sem beszélhetünk koncepcionálisan tökéletesen új motorról.
A mobiloknál megszokott, hogy szinte havonta jönnek ki új modellek, de vajon ti mikor cseréltetek utoljára telefont?
A motoroknál is lehet ez probléma, az új modellek gyakorlatilag alig különböznek a 2008-as vagy 2007-es daraboktól, így még aki megtehetné, az sem cserél feltétlenül, hiszen mi is indokolná ezt? Az új fényezés, vagy a kettővel több lóerő, esetleg más marketing munka? Ti mit gondoltok, miért vesztek új motort, mi ösztönöz a váltásra? Van-e még értelme modellévekről beszélni, amikor a változások gyakran már év közepén bemutatásra kerülnek?