A Harley \all-american\ konkurense, a Victory újabb kihívások elé állítja az iparág egyik legrégebbi képviselőjét két új túra modelljével.
A nemrég bemutatott két új modell, a Cross Country és Cross Roads közvetlenül a Harley-Davidson Road King babérjaira törnek.
Mindkét motorkerékpár alkalmas hosszú túrák megtételére, és ugyanaz a kétrészes alumínium vázba épített 50 fokos V-kettes motor az alapjuk. A léghűtéses, befecskendezős motor 1731 köbcentiméteres, 92 lóerőre és 148 Nm nyomatékra van hitelesítve.
Az erőátvitelért egy hatos váltó felelős, a hátsó kerékhez karbantartást nem igényló szíjhajtás vezet. Mindkét modell, a Cross Country és a Cross Roads is alacsonyabb üléspozícióval és száraz súllyal rendelkezik gyártója szerint, mint a nagyköbcentis cruiser kategória átlaga.
A fékrendszer sportmotorokhoz is méltó lenne, elől dupla, négydugattyús féknyereg, 300 mm-es tárcsákkal, hátul kétdugós, szintén 300mm-es tárcsával. A futómű is meglepően színvonalas, 43 mm-es fordított villa elől, és állítható légrugó hátul.
Figyelembe véve az amerikai árakat – a Cross Country 17999 dollár, a Cross Roads 15999 dollár – úgy néz ki, a Harley tortája egy újabb szelettel lehet szegényebb, és ez nem jó hír a tradícionális márka jövőjét illetően. Ugyanakkor az sem vitatható, hogy bár a Victory motorjai jóval korszerűbbek, a múlt, történelem és hagyomány még sokáig a nagy rivális eladásait erősítik.