A Yamaha YZF-R1 immár több mint 10 éves pályafutása alatt kiemelt helyen állt, áll a Yamaha palettáján mind a mai napig. Ez a modell soha eddig nem aratott ilyen elsöprő sikereket.
Az Onroadon alapvetően a racionális kétkerekű közlekedési eszközöket kedveljük a leginkább, a funkcionalitásban látjuk a szépséget, de volt nálunk is a legtöbb földi halandó számára kimotorozhatatlan teljesítményű 2009-es R1 tesztmotor, többször is. Félelmetes és gyönyörrel teljes egy ilyen motort vezetni, a masina kívánja a sebességet és az ember egy idő után csak azt veszi észre, hogy újra, meg újra 3 számjeggyel mutatja aktuális sebességünket a műszer. Gyári állapotban mindig is az R1 volt az egyik leginkább az utcai használatra hangolt sportmotor, de az igazi otthonának mégis a zárt pályákat kell tekinteni. Az új változat pedig igencsak sikeres „otthon”.
A World Superbike versenysorozat, ha nem is nevezhető Ducati háziversenynek, de legalább is figyelemre méltó, hogy az elmúlt két évtizedben tizenhárom Ducatin motorozó bajnokot avattak a versenysorozatban. Idén az amerikai Ben Spies és a Yamaha új üdvöskéjének kapcsolata nagyon gyümölcsözőnek tűnik. Az amerikai eddig 9 superpole-t zsebelt be a lehetséges 10-ből, és 11-szer ő állt a pódium csúcsán a 20 verseny után. Ben Spies érdemei és képességei megkérdőjelezése nélkül ki kell emelnünk, hogy sikereiben jelentős szerepet játszik az iwatai gyártmány is. Mi sem bizonyítja ezt jobban, hogy a technikai finomságokkal megtűzdelt masina, mely Rossi YZF-M1 motoGP versenymotorjának a kisöccse, az európai gyorsasági versenysorozatokban is remekel. A 8 rangosabb sorozat közül 6-ban dominál az új R1, az azon versenyző motorosok vezetik a bajnokságot.
Július végi állapot szerint:
BSB (Nagy-Britannia): 1. Camier