Az autót nem lehet kiváltani egy motorral. A Cargobike egy ötletes tagadása ennek a kijelentésnek.
Bevallom őszintén, én félek robogózni. A furcsa testhelyzet miatt számomra a robogók inkább guruló székek, semmint motorok. Persze a városi közlekedésben ettől függetlenül sok előnyük van, amit Európa és az Egyesült Államok nagyvárosaiban egyre többen fedeznek fel, hogy az ázsiai robogósok, kismotorosok számáról már ne is beszéljünk. Ennek ellenére a robogóknak van egy komoly hátránya, ami miatt nem lehet azt mondani, hogy kiválthatók velük az autók akár városon belül maradva. A robogók, akárcsak a motorok nem rendelkeznek valódi csomagszállítási képességgel. Egy motorra még csak-csak felszerel az ember oldaldobozokat és/vagy egy hátsó dobozt, de robogóra maximum egy hátsó doboz szerelhető, hogy megtartsa a városbeli hatékonyságát. Az ülés alatti tér egy-két testesebb példányt leszámítva pedig nem lehet alternatívája a személygépkocsi csomagtartójának. Így térfogatban, és ami fontosabb, tömegben jelentősen korlátozott a szállítható áruk nagysága.
A francia Cargobike azonban ezt a problémát nagyon ötletesen megoldja. Az Aprilia Sportcity 125 illetve 300 átalakítások még 2007-ben mutatkoztak be a nagyközönségnek a milánói és párizsi szakkiálításokon. A beépített csomagtartó belső térfogata körülbelül 150 literes, és 80 kilogrammnyi csomag szállítását teszi lehetővé. A csomagok elhelyezése ideális, a motor tömegközéppontját a két kerék között tartja, a súlypontot pedig lefele viszi, így a nagyrobogó vezethetősége nem romlik (sőt…). További előny lehet, hogy hozzám hasonlóan a robogóktól idegenkedő motorosnak lehetővé teszi, hogy a motorokhoz hasonló módon kelljen megülni a gépet, a lábak nem csak „lógnak” egy üres térben, hanem az integrált tartályt a lábakkal szorítva a motorokéhoz hasonló vezetési élményben lehet részünk.
A francia cégtől rendelt Cargobike-ot az Aprilia értékesítési hálózatán keresztül kaphatjuk meg. Már csak egy gyerekülés, vagy éppen egy nagy plexi kell, és az autó a legtöbb helyzetben kiváltható vele.
A heti nagybevásárlás könnyedén megoldható a Cargobike-kal
Kanyarvadászat két rekesz üdítővel…
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »