A Spidi még 1999-ben dobta piacra első légzsákos védőruházatát. Most, 10 évvel később a DPS rendszer aktualizált változatát kínálja az extra védelemre vágyók számára.
Mostanában sokat hallhatunk légzsákos motoros védőfelszerelésekről, itt az Onroadon is számos megoldást mutattunk be tisztelt olvasóinknak. Ezek közül talán az Alpinestars és a Dainese rendszerei a legfejlettebbek. A cégek euró milliókat ölnek a fejlesztésbe: a bonyolult érzékelők, az elektronikák, a tesztadatok gyűjtése mind kizárólag azon cél érdekében, hogy a „lufi” csak a szükséges pillanatban fújódjon fel, maximális védelmet nyújtva a pórul járt motoros számára. A Spidi rendszere ettől jóval egyszerűbb, már-már fapadosnak nevezhető. A légzsák kioldó rendszere gyakorlatilag egy a kormányhoz rögzített madzag, és akárcsak az eredeti DPS-01 ez is a bőrruhán kívül szerelt kivitelű. A tényleges fejlesztések a légzsák alakjának és fejfújásának módjában történtek.
A hivatalos bemutató június 22-én történt, a Spidi már forgalmazza is ezt a termékét.
/chapter>