A világjáró motorok etalonja a BMW R1200GS megújulás előtt áll – legalábbis spanyol pletykák szerint.
A kategóriájában eddig egyeduralkodónak nevezhető „GS”, az utóbbi években egyre több versenytársat kap. A Moto Guzzi Stelvioja, a Moto Morini Granpassója mellett hallhattunk már a Ducati túraendurójának prototípusáról, a Cagiva Elephant felélesztésének reményeiről vagy éppen új túraenduróról az Apriliától, a régi pletykát, a Yamaha Super Tenerét pedig csak félve említem meg. Ebben a piaci helyzetben nem véletlen, hogy motoros berkekben az ilyenkor szokásos lépést várják a BMW-től: a motor technikai megújításáról most a spanyolok pletykálnak. A feltevések szerint a GS új generációja a HP2-től örökli a DOHC vezérlést, és a hengerűrtartalmat is megnövelik 1250 köbcentire. A rossznyelvek szerint az F800GS sikerén felbuzdulva (és nem mellékesen költségcsökkentési céllal) a már hagyományosnak mondható Telelever futómű helyett két fordított, nagy állíthatósággal rendelkező teleszkóp villát kap.
A pletykáknak ezzel még koránt sincs vége, a spanyolok az új erőforrásra alapozva az egész R család megújulását várják, így a csupasz \R\ és az utcai túraváltozat \RT\ mellett természertesen a GS Adventure változatának új változata is a terítéken van.
Személy szerint mindig szkeptikus vagyok az ilyen hírek hallatán. Legalább ennyit hallhattunk a nagy GS megszűnéséről is, ami az F800GS fényében meglehetősen logikus lépés lenne. De az is lehet, hogy a piacnak továbbra is van igénye a nagyköbcentis boxerre.
/chapter>