Az EVO6 tanulmánymotort még 2007-ben, a tokiói motorkiállításon mutatta be a Honda a világnak. A projekt a gazdasági válság miatt egy ideig hanyagolták, de most talán beindul.
Az EVO6 olyan, mint egy elefánt. Szép, is, nagy is, de otthonra nem kellene. Megalomániás világunkban azonban egy ilyen motornak van létjogosultsága. A Honda hamarosan leköszönő elnöke, Takeo Fukui, még másfél éve mutatta be ezt a roppant szörnyet a világnak, de azóta sok minden történt a motorral (legfeljebb a színfalak mögött). A Goldwing gyártásának Japánba helyezése kapcsán felröppentek a pletyka, miszerint a Goldwing blokkjára épített meganaked gyártását is hamarosan el fogja kezdeni az új gyár. A jól értesült spanyol újságírók azt is tudni vélik, hogy az átdolgozott blokk a jelenlegi 2 helyett 3 befecskendezővel fog rendelkezni, új elektronikus vezérléssel, a beígért 150 lóerős teljesítményhez pedig átalakított a hengerfejet, szelepvezérlést, dugókat és a hajtókarokat kap az aggregát.
Bár egy kicsit szkeptikus vagyok az ilyen hírek kapcsán, de azt el kell ismerjem, a Honda lépéskényszerbe került a tavalyi V-Max bemutató után.
/chapter>