Az angolok különösebb médiacirkusz nélkül csináltak egy motort az amerikai piacra. A Thunderbird cruiser a piaci orientáció ellenére őrzi európai gyökereit.
A Honda Fury piaci bevezetése már a bemutató előtt megkezdődött, a médiagépezet folyamatosan csöpögtette az információkat, képeket: a motor reklámja már azelőtt elindult, hogy a vasat egyáltalán láthattuk volna. Bár a Thunderbird sem jelent teljesen újdonságot, a Triumph is futott néhány kötelező tiszteletkört, messze nem kapott akkora figyelmet, mint a Fury. Az összehasonlítás nem véletlen, a Triumph 1600 köbcentis cruiserének ára megegyezik a Furyéval, 12,999 zöldhasút kell fizetni az alapváltozatért. Mivel a masinát kifejezetten az amerikai piacra fejlesztették, a cruiserek tipikus jegyeit viseli magán, viszont az óriási növelt sorkettes blokk a masina európai gyökereire emlékeztet. A motor formatervezéséért ugyanaz a kaliforniai Tim Prentice a felelős, aki a Triumph Rocket III Touring, Yamaha Roadstar és a Honda VTX külsejét megrajzolta. Természetesen a motorhoz számos gyári kiegészítő áll rendelkezésre már most. A legextrémebb talán az aggregát hengerűrtartalmának növelésére szolgáló csomag, amivel 1700 köbcentire emelhető ez a mérőszám.
| MŰSZAKI ADATOK | Triumph Thunderbird 1600 |
| Motortípus | Vízhűtésű, sorkettes négyütemű benzinmotor, DOHC vezérléssel, 270 fokos gyújtási intervallummal |
| Hengerűrtartalom (cm3) | 1597 |
| Furat x löket (mm) | 103.8 x 94.3 |
| Kompresszió | 9.7:1 |
| Keverékképzés | befecskendezés, 42 milliméter átmérőjű szívótorkok |
| Teljesítmény (kW(LE)@fordulat) | 63(85)@4,850 |
| Forgatónyomaték (Nm@fordulat) | 146@2,750 |
| Sebességváltó | 6 fokozatú, fogaskerekes primérrel (1.4407:1) (áttételezések: 1 – 2.9875:1, 2 – 1.958:1, 3 – 1.536:1, 4 – 1.219:1, 5 – 1.029:1, 6 – 0.909:1) |
| Szekunderhajtás | 32mm széles, 141 fogú fogasszíj (28:62 áttételezéssel) |
| Váz | Kettős bölcső acél csőváz |
| Első felfüggesztés | 47 milliméter belsőcső átmérőjű Showa teleszkópvilla |
| Hátsó felfüggesztés | Acélcső lengővilla, Showa központi rugóstag 5 fokozatban állítható előfeszítéssel |
| Rugóút elöl/hátul (mm) | 120/95 |
| Első fék | 298 mm átmérőjű dupla tárcsafék, négydugattyús féknyeregekkel, opcionális ABS |
| Hátsó fék | 245 mm átmérőjű tárcsafék, kétdugattyús féknyereg opcionális ABS |
| Első gumiabroncs | 120/70 R19 Metzeler Marathon ME880 |
| Hátsó gumiabroncs | 200/50 R17 Metzeler Marathon ME880 |
| Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 2340/880/1120 |
| Tengelytáv (mm) | 1615 |
| Villaszög (fok) | 32 |
| Utánfutás (mm) | 151.3 |
| Szabad magasság (mm) | 140 |
| Ülésmagasság (mm) | 700 |
| Tömeg (kg) | 308 (száraz), 339 (menetkész), 561 (maximális) |
| Üzemanyagtartály térfogata (L) | 22 |
/chapter>
