Nem szép dolog valamit úgy temetni, hogy még igazából meg sem született, azonban úgy tűnik, a MotoGP2 már most „elveszett”.
Bár a részletes szabályzást már az év elején kiadta a Dorna és a FIM, most két új fordulattal is gyarapszik a történet. Először is, a 250 köbcentis kétütemű motorok napja nem áldozott le, továbbra is van lehetőség versenyezni velük az új géposztályban. A szabály kicsit értelmetlennek tűnik annak fényében, hogy a legtöbb gyártó már bejelentette, hogy nem fejleszti tovább ezt a motortípust. A másik változás azonban lényegi változást hozhat a kategória életében. A FIM bejelentette, hogy az új géposztály egyedüli motorszállítója a Honda lesz. A géposztály ezzel a döntéssel egy típusbajnoksággá válik, amiben a legnagyobb (egyedüli?) különbség a kanyarsebességben fog megmutatkozni. Az is kérdéses, hogy ezzel a döntéssel mennyit árt magának a versenynek a FIM, hiszen így a World SBK 600-as géposztálya nagyobb változatosságot és így nagyobb versenyt fog jelenteni – ne feledjük, a MotoGP jelenti a gyorsasági motorsport csúcsát.
A FIM döntése rövid távon biztosan jól szolgálja a Honda érdekeit, de a verseny sportértékéből jelentősen elvesz. A költségcsökkentés, mint célkitűzés teljesül, csak az a kérdés, hogy jó lesz-e nekünk, nézőknek.