Botorság volna azt mondani, hogy motorral az autók teljesen kiválthatók, de tény, hogy ha csak személyes közlekedésről van szó, az év nagy részében egy kis fogyasztású 125-ös, 250-es gép sokkal racionálisan megoldás (lenne) nagyon sok ember számára, még a magyar éghajlati viszonyok mellett is.
Tudják ezt jól a motoros futárok, akik ilyen robogókkal, motorokkal szállítják a sürgősen kézbesítendő dolgokat. Meg kell említenünk azokat is, akik „hivatalból” motoroznak. A hagyományosnak mondható motoros rendőrség mellett meg az ambuláns motorok használata terjedőben van világszerte, hazánkban is szolgálatban áll három FJR1300 ilyen célokra. Akik már szenvedtek komolyabb balesetet, tudják, pár perc életet menthet, és a dugóban is használható motorok hamarabb kiérhetnek egy-egy balesethez.
A tűzoltó motor jóval furcsábbnak hathat, de ez sem új ötlet, már a XX. század első felében használtak tűzoltó motort, Hong Kongban és Japánban azonban mind a mai napig az állomány szerves részét képezik a motoros tűzoltók. Ázsia forgalmas vagy éppen szűk utcáin ezek a járművek jóval gyorsabban a tűzhöz érhetnek, kisebb tüzeket a tűzoltók önállóan vagy a lakosok segítségével gyorsan megfékezhetnek.
A motorok fejlődése lépést tartott az egyre nagyobb és túlzó igényekkel, de ne feledjük, a motorozás alapvetően messze gazdaságosabb, környezetkímélőbb, hasznosabb és gyorsabb közlekedési formát jelent, mint az azonos kategóriájú autók használata.