A városi közlekedés legracionálisabb formája a robogózás. Ennek a járműnek is két kereke van, kicsi, nem túl gyors, mégis alapjaiban hibás.
A General Motors és a Segway által készített kísérleti jármű mókás. A városi környezetbe tervezett jármű, a P.U.M.A. (Personal Urban Mobility and Accessibility) hasznossága szerintem ennyiben ki is merül. Egy olyan problémára próbál választ adni, amire nagyon régen létezik egy jó megoldás: két kerék helyes elhelyezésével a személyes városi közlekedés problémája meg van oldva. Értem én, hogy high-tech, értem én, hogy elektromos, sőt, mozgásukban korlátozottak számára jobb, mint egy robogó, de valójában nem tud többet. Persze jó móka egy elektromos kerekes székben 56-tal robogni a városban. Sőt, egy P.U.M.A.-val a helyváltoztatás viszonylag olcsó, az 56 kilométeres hatótáv megtételéhez szükséges feltöltés nagyságrendileg 75 forintba kerül, de maga a jármű előreláthatólag 4000 euróba fog kerülni, ha és amikor (2012?) megvásárolható lesz.
Erről a járműről az a vicc jut eszembe, ami szerint a NASA több millió dollárt költ a súlytalanságban is használható toll kifejlesztésére, míg az oroszok elővették a ceruzát…