Mi a teendő, ha kétkerekű világutazó terveinkhez nem tudunk biztosítócsapatot szervezni, akik pótalkatrészeket, benzint és kamerát hoznának utánunk? A válasz egyszerű, vegyünk egy utánfutót.
Persze az ötletben semmi forradalmi nincs, sőt inkább a múlt egy érdekes örökségének nevezhető. Az Európában népszerű motorokon ma már inkább a motorra szerelhető csomagtartók a divatosak, de régen, amikor a motorok vázszerkezete még nem volt ennyire erős, amikor ekkora teljesítmény nem állt rendelkezésre és a motor mint olyan az autó alternatívájaként szerepelt a köztudatban, az olyan eszközöknek, mint az oldalkocsi és az utánfutó sokkal több értelme volt. Hazánkban is nagy népszerűségnek örvendett két motorhoz való utánfutó típus, a Szegedi Fémfeldolgozó és Finommechanikai Vállalat Motorkulija és a Kiskunhalasi Gépipari Vállalat Pille nevű utánfutói (az 1960-as évek végétől népszerű kiegészítői voltak a Pannóniáknak).
Az egyesült államokbeli Dauntless Motors mind a mai napig gyárt és forgalmaz ilyen „ódivatú” kiegészítőket modern motorkerékpárokhoz. Talán a legérdekesebb az Uni-Trak elnevezésű utánfutójuk. Megfelelő anyagi háttérrel, gondos tervezés után egy ilyen utánfutóval tényleg nekivághatunk egy világkörüli túrának két (három) keréken: nem véletlen, hogy éppen egy világutazó hírében álló motortípusra, a BMW R1200GS-re szerelve mutatja be cég terméket. Természetesen egy utánfutóval erősen csökken a terepezés lehetősége: az Uni-Trak teljes hossza majd két méter, a szélesség 46 centiméter, a magassága 74 centiméter, a szabad magassága pedig 18 centiméter (a csomagtér 121 literes).
Ennek luxusnak ára van, az utánfutó és a vontatáshoz szükséges szerelvény 2500 dollárba kerül. Ebben még nincsenek benne az olyan extrák, mint a két ötliteres üzemanyag tartály (darabonként 50 dollár) és az azokhoz illő töltőcső (20 dollár). Az egykerekű kiegészítőt kérhetjük egyedi fényezéssel, illetve egy körülbelül 5.5 literes hűtővel (gyógyszereknek vagy éppen sörnek…), amelyek tovább növelhetik az árat.