A Tim Cameron által felvázolt motor igencsak érdekes, jövőbe mutató technológiákat alkalmaz divatos retro külsőbe bújtatva.
Mielőtt legyintenénk, hogy ez is csak egy érdekes tanulmány álljunk meg egy pillanatra. Az ausztrál motortervező két korábbi koncepcióját, a VR-2-t és a V-Rexet, az egyesült államokbeli Travertson gyártásba vette. Ennek tükrében vizsgálva az új CAF-E terveit, az nem is tűnik olyan elrugaszkodottnak. Bár modern technológiát alkalmaz, valójában fejlesztést nem igényel, hiszen ezek többnyire az autóiparban már alkalmazott újítások.
A hatvanas évek café racereit és a mostanában egyre népszerűbb roadsterek stílusjegyeit ötvöző bringa egy hibrid hajtású jármű. A sorkettes, elektromos kompresszorral szerelt blokk mellett egy elektromotor is beépítésre került. A masina meghajtása egy számítógéppel vezérelt fokozatmentes, CVT váltóművön keresztül történne, a megoldás a Toyota Hybrid Synergy Drive technológiájához hasonló. Az elektromotornak az energiát a második generációs Toyota Priusban is használt Panasonic gyártmányú lítium-ion akkuk szolgáltatják. Míg a Priusban 28 darabot használnak ezekből az energiatárolókból, addig a Cameron 25 darab alkalmazását tervezi a CAF-E-ban. Bár ezek a technológiák újak, de már sorozatgyártásban vannak, rendelkezésre állnak, ezért a motor ára nem lenne elérhetetlenül magas, Cameron szerint egy drágább Harley-Davidson árszintjén lenne.
Azt, hogy a jelenlegi gazdasági helyzetben ténylegesen gyártásba kerül-e a motor, majd az idő megmondja. A tervező előző munkái azonban bizakodásra adnak okot, bár ebből sem lenne egy tömegmotor.