Az időjárás kegyes volt, néhányan már vállalkoztak hosszabb-rövidebb utakra motoron, azonban hamarosan végképp itt a jó idő, ideje felkészülni a szezonra.
Ha motorunk állapotát és saját testi épségünket megőrizendő nem motoroztunk télen, lassan ideje elővenni és felkészíteni a vasat, lassan kezdődik a szezon. A néhány hónapos álldogálás nem tesz jót a motornak akkor sem, ha azt megfelelően készítettük fel a télre. Ha télen nem foglalkoztunk vele különösebben, akkor érdemes szisztematikusan ellenőrizni illetve karbantartani a technikát mielőtt a pihenő után először nyergébe pattannánk.
Amennyiben nem cseréltünk olajat, akkor ezt most meg kell tenni. Bár a gyártók kilométerben adják meg az olajcsere intervallumokat, legalább évente egyszer érdemes olajat és azzal együtt olajszűrőt cserélni.
Sokan elfeledkeznek róla, de elkerülhetetlen a gumi nyomásának ellenőrzése. A hideg hónapok alatt a nyomás csökkenhet, ami a motor vezethetőségét jelentősen befolyásolja.
Ha nem tettük télen csepptöltőre, az aksit most fel kell tölteni. Hagyományos akku esetén ellenőrizzük az elektrolit szintet is. Érdemes az izzókat, azok csatlakozásait és a biztosítékokat is megvizsgálni.
Mérjük fel a fékek és a lánc állapotát. Ha most nem is szorulnak cserére, az első állapotfelmérés sokat segíthet a későbbi karbantartásokkor, a jövőbeni ellenőrzésekkor.
Tisztítsuk le a motort és a megfelelő helyeken gondoskodjunk a kenésről. Bár a tél előtt érdemes több kenőanyagot használni a korrózió megakadályozásra, ez néhány hónap alatt elöregedhet. A hosszú hetek alatt a motorra rakódott portól is meg kell szabadulni, érdemes egy alapos tisztítással kezdeni.
A nem megfelelő műszaki állapot nem csak bosszúságot, de könnyen balesetet is okozhat .