A ma legnépszerűbb csupasz motorok általában egy-egy kiöregedett sportmotor blokk köré épülnek. Azonban ez nem szükségszerű fejlesztési irány.
Sokak szerint a mai ételemben vett naked motorok német illetve svájci tuningműhelyekben készült sportmotor átalakítások nyomán születtek meg. Az egyedi külsejű lecsupaszított és átalakított sportmotorok azonban jelentős evolúción estek át, bár a japán modellek még mindig ugyanarra a kaptafára készülnek, általában egy régebbi, áthangolt sportmotor blokkjával épülnek. Mára ezek az aggregátok illetve maguk a motorok már külön fejlesztési irányt képviselnek, a Kawasaki ER6 modellje más koncepció alapján épült, a sorkettes blokk eleve utcai használatra készült. Bár teljesítménye számokban talán elmarad a konkurens modellekétől, a jobb nyomatékleadás, a kisebb tömeg miatt egy igazán agilis, jól használható utcai motorról beszélhetünk.
A német Hoely tuningcég ezt a motort alakította át, egy gyári sportmotorokkal szemben is versenyképes konstrukciót hoztak létre. A 98 lóerőre növelt végteljesítmény a sorkettes blokk kedvező nyomatékleadásával és a módosítások legalábbis erre engednek következtetni. A motor új hengerfejet, kiegyensúlyozott dugókat és hajtókarokat kapott, a sűrítés így 13.8-ra növekedett. A gázok utcai használatra engedélyezett Akrapovic rendszeren keresztül távoznak, a megnövekedett hőterheléssel egy Yamaha R6-ról származó hűtő birkózik meg. Az elektronika is átesett a kötelező módosításokon, a Dynojet Powercommandere és gyújtásvezérlője is beépítésre került. A megfelelő úttartásról a Kawasaki ZX-6R-ről származó USD teleszkópok és egy gyárinál nagyobb állíthatósággal rendelkező hátsó rugóstag, a megfelelő fékhatásról pedig a ZX-10R-ről átvett radiális féknyergek gondoskodnak.
Ezeket a módosításokat elnézve azt hiszem az ambiciózus ER6RR név nem túlzott, a kezdőknek szánt mindenes belépőmodellt rendesen felpaprikázták ahhoz, hogy kellemetlen meglepetéseket szerezzen egy-két sportmotornak.