2006-ban sokan csóválták a fejüket a Yamaha R6-on bemutatott elektronikus gázvezérlés miatt. A technika azonban tovább fejlődik, a Ducati világelsőként négy 2009-es modelljét is kipörgésgátlóval szállítja.
Ugyan a BMW S1000RR is rendelkezik hasonló berendezéssel, a Ducati elsősége elvitathatatlan. Sokak szerint a 2007-es MotoGP-szezonban a Ducati és Casey Stoner teljesítménye pontosan ennek a berendezésnek köszönhetően volt olyan kimagasló. A MotoGP-ből származó technika 2009-re az utcára került a Ducati csúcsmodelljeiben. A Streetfighter S, a 1098R és annak Bayliss-replika változata, valamint a 1198S modellek egy nyolc módban állítható kipörgésgátlóval örvendeztetik meg az olasz márka szerelmeseit. Természetesen ez a berendezés sem csodaszer, szigorú paraméterek mellett használható csak teljes funkciójában (például kizárólag a gyárilag használt gumitípus alkalmazása esetén). A bolongai mérnököknek még arra is volt érkezésük, hogy biztosítsák a gumiégetés, illetve az egykerekezés lehetőségét a rendszer használata mellett.
A Ducati márciusi sajtóanyagában elérhetővé tette a Ducati Tracktion Control rendszer leírását, a dokumentum erre a linkre kattintva érhető el (2.4 Mb-os pdf file).