A hétvégén kerül megrendezésre a superbike világbajnokság 2009-es szezonjának első futama a philip-islandi pályán. A verseny egyben a BMW S1000RR debütálása is, türelmetlenül várjuk, hogyan teljesítenek a bajorok.
Bár a BMW a WSBK sorozat újonca, a patinás cég tekintélyes versenymúlttal rendelkezik. Első motoros viadalukat még 1923-ban futották, az R32 a Man szigeti trophy-n indult és számtalan sikert ért el más, korabeli pályákon is.
A bajor csapat nagyon erős mezőnyben fog versenyezni, az 1200 köbcentiméteres Ducatik, az új, MotoGP technikát alkalmazó Yamaha R1 és a tovább javított GSX-R, valamint a szintén újonc Aprilia RSV4 komoly kihívást fognak jelenteni a német technikának. Remélhetőleg a kék-fehér embléma sikeresen veszi az akadályokat.
Az S1000RR publikus technikai paraméterei:
– Erőforrás
999 köbcentiméteres, 4 ütemű, vízhűtéses négyütemű benzinmotor
6 fokozatú váltó
14,000-es fordulaton leadott 200 lóerőnél nagyobb teljesítmény
furat x löket: 80 x 49.7 milliméter
kompresszió: 14:1
Dell´Orto befecskendező rendszer 48 milliméteres szívótorkokkal
23 literes üzemanyag-tartály
nedves karteres kenés
– Méretek
száraz tömeg: 162 kilogramm
tengelytáv: 1428 milliméter
teljes hossz: 2056 milliméter
legnagyobb szélesség: 532 milliméter
– Fékek
elől dupla 320 milliméteres Brembo tárcsák 4 dugattyús radiális monoblock Brembo féknyergekkel
hátul egy 220 milliméteres Brembo tárcsa 4 dugattyús féknyereggel
– Futómű
Elöl Öhlins FRG-800-as teleszkópok
Hátul Öhlins TTX központi rugóstag
16,5 x 3,5 hüvelykes első, 16 x 6.25 hüvelykes hátsó kerék
SBK specifikációnak megfelelő Pirelli abroncsok